.

Sunday, March 1, 2009

Aku & 'wanita'...

Aku tgk atas-bawah...kiri-kanan...secara logiknya aku mmg pempuan, tp knp org selalu ckp aku x mcm pempuan...ok fine, aku mmg x reti nk melaram ngan baju kurung, kebaya pendek or skirt...gaya aku setiap hari (biarpun ke tmpt keje) 'anak jeans', aku x blh buat keje tanpa jeans...rasa serabut...rimas...lemas + geli-geleman..

Mungkin sbb keadaan tu wat derang ckp aku bukan pempuan sejati...tolonglah...aku pakai apa yg aku selesa...dan aku tak mampu nk pakai gaya yg bukan utk diri aku, aku x mampu nk bawak...jiwa aku terbang entah ke mana...mmg problem!!!

Tp aku selalu yakin, aku adalah pempuan yang lengkap dgn perasaan keperempuaan...serba serbinya lengkap! Walaupun dok lu-gua...gua-lu, tp tu x bermaksud aku ni bukan pempuan...ok! Knp aku bukak cerita ni, pasal semenjak dua ni ramai sungguh yg dok hasut aku supaya jd lebih feminin...aku garu kepala, perempuan tu mesti pakai baju kurung or skirt ke? Kalau x pakai x nampak feminin ke?

Tu pemikiran deranglah...aku x kesah, asalkan aku selesa sudah. Kadang terpaksa juga 'jd org lain'. Mmg x seronok...mmg rasa hipo'...sedangkan aku x reti nk jd manusia jenis itu!!

3 comments:

Unknown said...

Aikk... lepas geram nampak. Akak dulu macam Anis gak. Tak le bermakna kena pakai skirt. Berseluar dan berkemeja atau balus pun ok. Janji presentable. Tak bawa beg galas tu dah kira satu perkembangan baik. Slow-slow okay...

Maryam Elyas said...

Anis, biarlah apa orang nak kata. Dulu masa aku mula-mula masuk Jelita pun, ada gak yang kata kenapa Jelita ambik writer gemuk macam badak. Ala... kalau asyik fikir apa orang nak kata, kita juga yg jadi GILA. So yang bagusnya ialah senyap dan luahkan aje kat blog sendiri. Blog ialah diari kita. So apa yg kita nak luahkan, biar je lah. Yg penting kita tak susahkan orang. Kalau gemuk ada kita susahkan orang ke? Kalau bawak beg galas, ada kita susahkan orang ke? Tak kan????

snapsqueen said...

Yam, siapakah itu yg mengutuk2 'ketidakjelitaan' kite nih? Meh, kite p luku2 kapla dia...meh...meh! Wacaaaaa...iki...bedebus...!!!

Kak Zeda, x melepas marah pun...cuma meluahkan emosi...huhuhu