.

Friday, March 6, 2009

Kata-kata...


Aku selalu bising sendiri, konon belum cukup sibuk dan aku selalu tensen bila org lain huru-hara dgn kesibukan tapi aku dok maintain jek. Susah betul hati aku dibuatnya, dan aku dikatakan pelik sbb ade pemikiran mcm tu. Sungguh, aku jenis x reti nk duduk diam. Tensen kalau x ada benda nk difikir dan nk dikerjakan.

Dan sebulan yg lalu (lepas beberapa bulan bising nk jd manusia sibuk), akhirnya ‘permintaan’ aku termakbul. Februari berlalu begitu pantas. 28 hari tak terasa, sampai aku terkezut beruk bila ‘tiba-tiba’ jek dah masuk bulan Mac. Oh... sungguh, tiba-tiba jek aku jd manusia super busy... berlambak-lambak assignment & artikel nk disiapkan, sebulan tu aku kerja mcm org gila...balik rumah terus pengsan, kadang pengsan dgn baju kerja sampai ke pagi...masya Allah, buruk perangai aku, kan!!! Lantak lah...x ada sapa nk peluk cium pun...(sebab tu bantal busuk aku jd busuk...hahahahaha).

Apa pun, aku hepi...dlm tensen aku tetap hepi. Tak kisah la org lain nk kata apa, gila kerja ke...gila duit ke...ada aku kesah? Lantak koranglah, kalau aku gila duit pun bukannya aku gilakan duit korang...hihihihi

Aku harap, semangat yg aku ada blh layan kesibukan ni. Walaupun tak lari bidang, songeh &n sengelnya susah nk diterima akal sihatku...tp insya Allah. Moga Allah SWT., berkati usaha & kesibukan ini. Dan insya Allah, Subuh aku bukan ‘Subuh Gajah’ lg...

No comments: