.

Monday, July 6, 2009

Ya Allah...


Ari ni jadual hidup aku berubah 100%! Bagaikan kepala di bawah dan kaki pulak kat atas. Tragis sgt rasanya. Bermula 1.30 tghari sampai jam 3 pg keesokkan harinya aku masih berasa susah nk percaya apa yg terjadi pada aku.

Mana taknya, selama 12 tahun bergelar penulis dan wartawan belum pernah berlaku barang2 peribadi aku hilang di tempat bertugas. Ini kali yg pertama, byk sekali kekeliruan yg ada dlm kepala ni, tp syg sekali tak mampu aku zahirkan dgn kata2.

Kata teman2 terapat, bertenanglah…jgn gundah & gulana. Tp sygnya aku tak mampu! Bukan kerana angkuh, bukan juga kerana tamak…ah sukarnya nk aku jelaskan. Yg pasti kehilangan itu menyakitkan aku. Aku berasa sgt teraniaya dan yakin ada sesuatu yg tak kena t’lah terjadi. Tp siapa yg mengerti, kecuali DIA.

Dan dlm zikir, seketul hati ini terus mengharap dan merintih agar harapan untuk aku menemui semula apa yang diambil daripadaku, masih ada. Tiada daya dan upayaku melainkan dengan izinNya. Amin!

No comments: