.

Wednesday, April 21, 2010

kesengalan terlampau...

Aku rasa kelmarin, semlm n hari ni dh plan masa dgn sebaiknya, mlm kelmarin terkocoh2 p KLCC amik baju di butik Salabianca n sudahnya kul 11 mlm baru le sampai rumah, mandi-terus tido.
Pg esoknya mula sibuk dgn photoshoot utk advertorial page (pagi@ studio/ petang@ Bukit Indah Ampang). Kul 5pm, habis sj photoshoot hati rasa lega sikit cuz sebahagian drpd tugas penting bln ni hampir beres. Maka terkinja2 n gelak sakan la aku ngan Wahab (drpd Marketing dptment), kami terus ke Pasific Hotel cuz ada asimen lagi (Penghargaan Jakel kpd warga Media).
Dek krn ada masa lebih, aku heret Wahab p gigit ayam McD dulu…cuz sgt lapar n sesi merehatkan badan yg dh pegal2 sana sini. Tgh dok berbaris beli ayam uncle McD tu, aku nampak Wahab dihampiri seorang lelaki warga Nepal (x silap aku lah). Aku perhati je muke kelat mamat tu dok melayan si Nepal nih, dlm 5minit siap membeli terus aku ke meja dia. Tetiba si Nepal tu terus blah mcm tu je, aku Tanya Wahab-

Aku:“Mamat tu nk apa?”
Si montel Wahab: “Dia ckp buleh baca tiga rahsia penting mengenai diri saya!” (dgn ayat skema si mamat ni menerangkan keadaan)
Aku: “Bih tu, nape dia blah bila I dtg?”
Si montel Wahab: “Entah, maybe dia takut kot!” (aku sengih dgr speku si mamat nih-x sedar lagik tu nyaris kena tipu dek Nepal tu)
Aku: “Dia nk psiko u la tu, nk pukau…montel mcm ni pun dia berani yek nk pukau!” (berkata tanpa perasaan hahahahaha)
Si montel Wahab: “Haah kan…ye la tu” (astaga, nk je aku lututkan mamat nih)
Aku: “Hmmm…abaikan, jom kite belasah ayam ni nanti sejuk x best lak.
Si montel Wahab: (Just angguk2 kepala, lepas basuh tangan terus mengadap ayamnya dgn penuh khusyuk sambil sembang2 pasal kerja kami yg ada mcm2 hal tu)

Masa mkn, aku dpt call drpd editor, katanya dia dpt bilik utk menginap mlm ni di Lagend Hotel (company kami ada buat event di hotel tu) n dlm erti kata lain aku kena tido kat hotel lak (baru je plan nk balik basuh kain n bermanja2 lebih skit ngan bantal busuk di rumah).
Tp apa nk buat dh dpt arahan gitu, ikut je lah kan. So lepas mkn, di The Mall tu…terus la p Lagend tgk bilik n wow…sgt mengujakan! Semua lengkap n tersgt la besarnya utk aku nih haah.
Lepas solat, aku, editor, shima (yg kebetulan kena dera membantu menguruskan event company) n senior aku bersiap sakan ke majlis Jakel pulak. Masing2 wangi n bling2 dgn tema hitam hahahaha…meriah!
Tp x de la cerita best sgt pun yg aku nk share mengenai majlis tu-semuanya biasa2 jek. Aku n Shima keluar awal drpd majlis tu sblm acara mkn2, kemudian editor baik hati belanja kami mkn di SR.
Balik hotel, terus tukar baju cuz aku nk tumpang Wahab balik opis amik kete-sian dia kena tinggal sengsorang kat parking opis tuh. Kebetulan nk amik brg Shima n aku sekali. So mlm tu angkut berangkut le kami, adoyai penatnya badan nih-bawak kete pun mcm ribut!
Dh aku semua kami terus ke hotel, mandi n aku dh berangan nk tido tp kesian lak kat Shima, mesti dia lapar. So, sementara tunggu dia habis mandi, aku lelapkan mata jap-mata panda dh lama muncul.
Kami keluar balik menuju ke KG Baru-mkn ikan singgang…hahahaha mkn jugak walaupun dh kelaman. Paling x bestnya, punya le nk balik n kejar bantal-sampai aku bawak kete lupa nk lepas hand break-sampai tempat parking Shima kata ada bau hangin n aku terus pandang hand break-ataga mmg rasa nk melututkan kepala sendiri jek time tuh!

Sedey ni…sambung sok la

No comments: