.

Friday, April 23, 2010

Masuk air...


Lepas antar Ila p-balik ke butik Kem Salleh (Kapas) di Mont Kiara, kami singgah le manjakan perut di Pantai Dalam jap...sesambil nk antar dia balik umah lak (sian dia x sihat badan). 1 jam lebih kurang dok borak n layan kesengalan memasing cuz dikejar deadline yg kian kami langgar....kahkahkah!!!
9.20pm, aku keluar dr kws umah dia n menuju plk ke KL-Tmn Permata...badan terasa letih tp hati jahat x nk balik gak lg. Aku dh lost kat tgh2 bandar KL-dlm dilema nk balik terus or melencong (esokkan cuti hihihi...tp dh isi borang kerja hujung minggu konon2 x nk menderhaka kat deadline nih).
Last sekali aku wat keputusan p lepaking kat port special aku di dataran merdeka, huh meriah sungguh...mcm2 ada (meh sini tgk sendirik). Aku pun x tau la pasai apa suka sgt lepaking kat situ...bukan ada ape pun, cuma aku rasa selesa n bebas jek. Ada la dlm 1/2 jam dok melangut sengal kat tepi jln tu (kali ni aku x turun kete pun, cuma turunkan cermin tingkap cuz xmo ada gangguan kesengalan seperti kejadian sebelumnya...)!
Sambil melangut, aku dok pk mcm mana supaya x jd penderhaka pd deadline setiap bulan. Honestly, memanjang je rasa sengal bila pertengahan bulan...ada je hal or kejadian yg membantutkan kecergasan utk menjadi pengikut deadline yg setia (hmmm...sesi interview kena tangguh la, sponsor pakaian x bg jawapan walaupun 8thn dok call depa, model cancel last minute ler, make-up artist diserang senggugut tetibalah n memcm lg yg mmg mengundang hangin 1 badan)...oh, tu belum lg ada story tambahan, mmg rasa nk hentak kapla kat tayar kete jek! Dan belum lg kena study apa yg perlu sebelum wat asimen, termasuklah utk photoshoot fashion...ohhh mmg dh x daya, tp knp aku x nk gak berhenti keje??? Huhuhu tiada jawapan!
Cuz aku x pernah terpk nk jd kerani ke, cikgu-cikgi ker...apatah lg bakal suri rumah sepenuh masa...oh x dpt nk dibayangkan kalo tetiba dtg sengal terbuat keputusan yg pelik binti ajaib tuh. Pendek citer, otak masuk air mcm mana sekalipun aku duk redah gak lah rutin itew cuz aku sungguh2 cintakan kerjaya ni.
Bukan pasai kerja ni glamour n leh p jln merata, kenal org2 penting n pelbagai pangkat...tp sebab aku rasa kerjaya ni unik...yg membuat aku boleh masuk ke dunia apa sj, setiap org yg aku temui or tugasan yg aku ada keseronokkan n pengalaman tersendiri. Paling penting, mematangkan aku.
Ah! apalah yg aku dok merepek ni...p soru ikan singgang kat sri rampai lg bagus (kahkahkah mkn lg...perut dh mcm gunung kinabalu nih...anis, sedar diri k...jgn dok ikut sedap tekak jek k...nanti pancit sapa yg susah payah kena p pusat pelangsingan perut, hang gak kan...huhuhuhu) K la, len kali aku sambung merapu lg ek...sekarang aku nk bg motivasi mlm kat perut ni dulu, sian dia nk meratah ikan masak ayaq wakakakakaka....

No comments: