.

Wednesday, June 30, 2010

AKU + KAMU= K.I.T.A???


Huh! Semlm aku menjenguk ‘opis’, 4 minggu x masuk…rindu lak rasanya. Sebenaqnya mmg sj larik…xmo masuk-lari daripada kenyataan n pandangan yg mengusik jiwa halus aku.
Ingatkan, mata aku selamat dr memandang pandangan itu-tp nan ado-beliau tetap di situ-tercokoh serius di depan Mac-bz dgn projek 3Dnya-info drpd Babun tatkala ditanya mengenai situasi ‘opis’ sepanjang ketidakmasukkan aku.
Nyaris2 aku patah balik, keluar dr ruang utama ‘opis’. Knp pulak beliau tercokoh kat situ, kambing tol Babun ni-kencing akuh!!! So, nak x nk aku terpaksalah wat muka tembok-berjalan lurus-terus ke bilik aku. Waktu tu aku x sure sama ada dia memberi pandangan kat aku ke x-cuz mmg aku x jeling skit pun kat dia.
Msk je dlm bilik, tekan suis lampung n aircond-lega! Byk gak dokumen atas meja bertampal note-urgent!!! Tp aku x de mood nk belek-nantilah. Aku jln ke pantry, nk carik air tp bila terpandang kelibat beliau dkt tepi peti sejuk-aku terus x jd ke situ-pusing badan n nk masuk bilik balik…

Beliau: Hai, lama x nampak…bz? (kat tangan dia ada mug, mesti nesO panas-beliau hantu nesO)
Aku: Hmmm…biasalah, keje…deadline. (malas2 aku jawap soalan beliau)
Beliau: X jadi berhenti?
Aku: Emmm…not now, rasa syg pulak…
Beliau: Dengarnya tension kat sana?
Aku: Awk dgn Babun bergossip pasal sy ke?
Beliau: Skit2… (katanya jujur), kami lg suka n setuju kalau awk full time kat sini-sure meriah…

Beliau tak tahu ke, betapa terseksanya aku setiap kali terpandang or pandang muka beliau. Apatah lagi bile beliau dok berbisik2 manje di telefon-hangin satu badan-tp x boleh nk luahkan cuz aku bukan sesiapa pd mata beliau pun kan.

Beliau: Awk tgh berusaha jarakkan diri drpd sy ke?
Aku: (Dh tergamam tahap cipan tertelan durian…)
Beliau: Kt ada problem ke smpi awk nk wat mcm tu?
Aku: Mana ada, awk jek byk pk-pk bukan2…
Beliau: Serius?
Aku: (habis nk aku ngaku mmg aku penasaran gila kat kau, hah…tak mungkin la kan :(…)
Beliau: Sure kt x ada problem n awk bukan tgh berusaha keras menjarakkan diri dripd sy?
Aku: Sy nk minum sebenar, jap lg nk balik-sok ada photo shoot lg…(senang je aku cuci tangan…xmo pandang renungan beliau lama2)
Beliau: Dan sy boleh andaikan kt mmg ada problem n u tgh berusaha segigihnya menjarakkan diri drpd sy!!!
Aku: (terus larik masuk tandas n menangis semahunya…OMG!!!)

2 comments:

Anonymous said...

ler..abes camtuh je ke this story ??

snapsqueen said...

...ada sambungannyer tp x sampai hati nk kongsi kat sini nanti kalau dh kuat semangat:(