.

Sunday, June 6, 2010

Si merah itu...

Semlm aku p The Curve, jauh gak dr rumah tp gatal tangan hala En.Omee ke sana. Asyik berlegar sekitar rumah, busan! Kebetulan ari ni x de asimen or pertemuan adik-beradik, nk balik serdang pun harus Ma x ada kat umahnyer. So, lepas xtvt basuh kain n mengemas bilik sekali gus ruang tamu juga meja komputer-aku bersiap ke destinasi yg nk dituju. Bkn ler ada benda urgent yg nk dicari pun, saja nk perabihkan minyak...kahkahkah!
Smpi di The Curve, parking kete n cari mkn cuz perut dah berdisko sorang2...rancaknya kemain lagik.Huh! Pas mkn, aku berlegar2 lah tanpa tujuan...ada rasa pelik, cuz jln sengsorang...ada gak terpk nk blah jek, tp sepasang mata sepit ku tetiba terpesona melihat sepasang sepatut merah yg tertayang di depanku. Wah, ronanya sungguh menggoda!Hehehe...
Belek punya belek, timbullak keinginan nk beli walaupun harganya mencecah RM200. X pernah kubuat beli sepatu rege segitu, x mungkin gak nk letak kat tapak kaki rege semahal tu sekalipun ada manusia yg murah hati nk belikan utk aku-beli buku lg berbaloi2.
Problemnya, hati dh tangkap cintan ngan sepatu merah tu...mcm mana? Aku keluar butik tu dgn hati berbaur2, sambil marah2 diri sendiri cuz gatal kaki masuk ke situ. Lama aku berdiri dpn butik tu sambil bersembang sorang2...nk beli x nk beli...beli ke x...harus ke x????
Sepatut merah + RM300 x tapak kaki=OH TIDAK!!! Akhirnya, dgn semangat kentalnya aku masuk ke dlm butik tu n sound amoi yg jg kat dlm tu..."Sorry dear, boleh u sorok kasut merah ni kejap x? Lepas i keluar baru u letak balik kat rak sana, boleh?" Amoi seksi berbetis bunting padi tu senyum makna kat aku, sambil kata "Beli saja ma, bukan mahal...RM299 sj...cantik, ada size ma!" Huh, amoi ni nk merasa sup kepala lutut ke? Aku sengih lg sambil wat muka x paham..."x pe, nanti thn dpn i dtg beli ma...skrg u simpan sana sekejap ya."
Sepatut merah, selamat tinggal syg...!

No comments: