.

Saturday, July 31, 2010

...bebas


...hari ni, aku rasa bebas sgt drpd beban suka kpd 'dia'. Pg td, spjg 3thn kenal dia br aku berpeluang duduk di sebelahnya dan 3thn juga aku menanggung beban suka serta berdebar2 bila pandangan kami saling bertemu. Malah, sewaktu dia melabuhkan punggung di sebelah aku td...debaran itu hebat sekali.
Tp, syg debaran itu x berlangsung lama...aneh, cuma sebentar-sekitar 3 minit cuma dan debaran itu melesap entah ke mana. Sungguh ajaib apabila tiada lg debaran bertandang di hati tatkala dia menyedekahkan senyum 'jantan'nya pd aku...sadis amat tuh 'kan!!!
Lebih parah lg, aku jd x selesa n segera nk membebaskan diri dr terus duduk di sebelahnya. Membuat aku merenggus dlm hati, OMG apa dh jd Cik Anis!!! Tak sampai 20 minit, aku mintak diri dgn alasan nk ke tandas dan lepas tu aku duduk di sebelah Babun (yg terkulat2 pandang aku-hehehehe-sahabat aku tau apa yg berlegar2 dlm otak biru kelabu ko tu-tp lain kalilah aku citer yek). Dan tindakan itu menghantar aku ke 'gelanggang' soal jawab yg menyesakkan perasaan.

Dia: Knp?
Aku: Apa knp?
Dia: Mcm panas punggung je bila dok sebelah saya, saya ni busuk ke?
Aku: Hahahahaha...byk pk la awk ni, x de lah...sy ada benda nk ckp ngan Babun.
Dia: Sy x nampak pun awk ckp apa2 dgn dia, jgn menipu boleh x?
Aku: Eh, pasal nk emo ni...awk, bilik meeting kita punya la besar-lebar-so x kisahlah sy nk dok mana pun!
Dia: Masalahnya nampak sgt awk cuba lari dr sy.
Aku: Ek? Sy x rasa mcm tu pun! Dh r, sy nk blk ni sok ada meeting lg nanti terbabas tido.
Babun: Tu je'lah modal minah ni...bg la modal lain.
Aku: Er mangkuk, bg salam boleh tak...main terjah tu knp?
Babun: Ko dh knp? Emo ke?
Aku: X ah, mentel jek....dh aku nk chow nih!!!

No comments: