.

Friday, July 16, 2010

...diam


...lepas jumpa tokey Amway td, aku terus blk n bestnya jln x jam sgt kat Ampang tuh. Sampai umah b4 kul 7.30pm-sgt gembiralah. Masuk umah terus rebahkan badan nk tido-sekali isi umah punya la bising-macam ada pontianak mengilai mintak darah lak.

...panas hati punya pasal, aku terus bangun n p rendam baju2 keje. Tak ada la banyak mana pun-so sambil2 mandi aku mencuci le-sambil2 merunggut pasal kebisingan isi rumah ketika itu. HOH! Sgt sakit hati.

...lepas sidai baju, aku terus bersiap nk tgk Pak Long kat spital. Terkejut sebenarnya cuz aku ingat beliau dh keluar wad minggu lepas, rupanya dok lepaking lg kat sana....sian beliau. Dan betapa bijaknya n baik hatinya aku p spital x bawak apa pun buah tangan...kahkahkah...x tau nk bawak apa sebenarnya-bawak badan sudah.

...sampai kat pagar utama, abg2 askar tu x kasi masuk cuz katanya dh habis masa melawat...so aku terpaksa la wat jahat konnonnya urgent sgt2...akhirnya dpt le masuk. Sampai kat wad Pak Long, aku tgk dia makin susut, sedih hati Tuhan je tahu. rasa bersalah pun ada cuz byk hari x tanya khabar beliau. Mak Long n Baby setia menemani beliau mcm biasa-alhamdulillah.

...kalau dh dok bersama mereka sekeluarga ni-berjam2 pun x terasa. Paling terharu, Pak Long bagi kesempatan aku baca karya2 yg dihasilkan selama di spital. Dan aku berasa semakin lama aku semakin dekat ke arah itu, sejak beberapa tahun kebelakangan ni makin ramai org seperti Pak Long yg aku temui dan banyak rahsia mengenal diri yg aku dpt drpd Pak Long mlm itu. Paling penting, aku mula yakin apa yg aku dpt selama ini bukan halusinasi semata2. Alhamdulillah-semoga Allah sentiasa melindungi aku dan seluruh umat Islam di dunia ini.

...lepas 3 jam bersama mereka, aku mintak diri. P jumpa Chokeng jap ada mcm2 hal yg nk dibincangkan, tp Chokeng dlm mood yg x baik mlm ni so aku pun hanya mampu diam je...beliau begitulah, kalau ada yg mengganggu jiwa raga dia-mmg pilih diam dan aku mcm biasa memberi ruang untuk dia tenang tanpa sebarang spekulasi kerna percaya cara itu lebih baik utk elak salah paham.

...selesai minum, aku terus balik-sambung aktiviti sendiri-mengemas barang2 yg entah bila nk habis. Ada mcm2 buku yg nk kena kemas kini n buang saja. hahahahaha tensionnya jd aku nih!!!

No comments: