.

Wednesday, July 21, 2010

...pelangi petang


Sebulan dua kebelakangan ni, gejolak perasaan aku sukar sekali difahami-fikiran kalut n kalau-bilau. Namun, aku gagahkan menafi realiti bahawa aku kini sedang memasuki fasa kehilangan…lebih sadis lagik-merenung kehilangan di depan mata!

Memember terdekat kata, nape x cuba pertahankan lg pun dh sekian lama bertahan knp xmo tahan lg…ye memang aku xmo bertahan n dlm erti kata lain aku x mampu lg utk terus bertahan.

Keadaan semakin mencabar benteng kesabaran yg kian goyah n menipis. Aku cuba menafi realiti bahawa kesabaran itu semakin lesap lenyap entah ke mana. Aku cuba ukir senyum n ketawa tatkala bersamanya, hakikatnya pedih di hati tiada siapa mampu memahami.

Betul n tepat-aku amat sayangkan dia. Apatah lagi, dia antara sahabat paling dekat yg pernah aku miliki. Namun, tatkala memikirkan apa yg bakal aku lalui kelak sukar nk dijangkau dgn akal waras n akhirnya membuatkan aku sakit sendiri.

….lalu hati bertanya benarkah ada kebahagiaan dlm perpisahan nanti


No comments: