.

Sunday, September 5, 2010

...heaven


...tgh hari td, dr rumah kakak aku di kepong terus balik tmn permata. Ingat nk stay sampai mlm, masih nk main2 dengan Che Mian n Mok. Tp baju2 keje masih x berbasuh, so x leh lah wat2 lupe diri.

Sampai umah dkt kul 12 pm, terus rendam baju, kemas bilik n ruang tamu. Lepas tu berlenjun dlm bilik air mengerjakan baju2 yg direndam td. Tak lah byk mana, tp boleh basah kuyup satu badan...aku suka main air tu pasal boleh lenjun.

Lepas sidai baju, terus ke Giant...terasa nk mkn sambal tumis sotong hot n spicy. Bkn x leh beli jek kat bazaar ramadan, tp cita rasanya nan ado. Selalu sgt aku terbeli sambal sotong yg pedas tp manis, yg nampak merah menyala2 tp haram pedasnya, yg sotongnya liat mcm makan tayar basikal n mcm2 hal yg mematikan keinginan nk mkn...so, bab sambal2 tumis ni mmg aku jarang sekali beli di kedai. Bukanlah maknanya aku ni pandai masak sgt, tp kalau dh boleh masak sendiri lebih baik buat sendiri-puas hati!

Balik dr Giant, terus masuk dpr...mmg la awal lg tp malas nk ulang masuk dpr 2/3 kali. Selesai masak, mandi n solat,p JJ Wangsa Maju lak. X ajak sama En.Omee cuz aku tau mesti x de tmpt utk 'beliau' lepaking. Dr umah, aku panjat tangga bas je...senang x payah susah2 cari parking.

Sampai JJ, huh mcm lautan manusia da...terutama bahagian budak2-tp apa nk buat nk x nk aku kena redah gak lautan tu utk beli baju raya kat anak2 buah aku yg ber4m tu. Rambang mata dibuatnya, terutama bila pilih baju 'berombak' utk Che Mian. Semuanya cute2, harga pun 'cun'!

Dekat kul 5.30pm, br selesai cari baju untuk Amzar, Amri (Mok) n Che Mian (Amiran). Utk kakak (Amni) lum jumpa lg, adohai-kaki dh x rasa jejak lantai JJ nih-nk minum x leh...nk mkn jauh sekali! Lepas solat Asar, sambung cari baju Kakak lak. Tp cari punya cari, punya pilih satu pun x berkenan di hati...kalau ada pun regenya melampau sgt-lari budget aku-lg pun x adil cuz adik2nya dpt baju rege bawah 50 sehelai, x kan dia punya dpt 100 ke atas-ini tidak ADIL!!!

Leka mencari baju kakak, x sedar dh dekat kul 7pm. Time tu terkenang lak sambal tumis sotong yg aku masak tgh hari td-ni x boleh jd kena balik segera. Konan nk panjat tangga bas, tp bila nampak kelibat teksi terus tahan-huh x sampai 10 minit dh sampai rumah.

Masuk dpr terus jerang nasi, air n mandi.Bila nasi dh kering airnya, aku campak 3 biji terung-tu cara aku celur terung-pemalas sgt kan-AAK!!!

Huh, rasa heaven giler bila time berbuka dpt mkn apa yg dihajati-tahap lupa diri dlm masa 5 minit. Best, hilang segala rasa penat. Lepas solat n p tarawih, time membelek apa yg dibeli kat JJ td sambil tersengeh sorang2.

No comments: