.

Saturday, December 4, 2010

Jiwa panas...


Sakitnya badan! Itu yg aku rasa sebulan dua ni sampai x tau nk buat apa utk menghilangkan rasa sakit tu. Aku cari puncanya, maybe sbb byk duduk di pejabat + memandu + aku dah tua = x dak jawapan! (tetiba teringin lak nk ke spa...huhuhu)

Dan hari ni aku ada plan dgn kakak n anak2 buah aku utk balik Serdang, tgk Ma. Huh, Ma kerja hari ni. Mmg susah sejak Ma berkeras nk terus kerja walaupun aku ckp mampu sara hidup dia (dgn syarat beliau jgn dok merapu-meraban demand yg bukan2 n di luar kemampuan aku!).

Sejak Ma giat dan tekun bekerja, mmg aku n kakak jarang sekali berpeluang jumpa dia. Kalau balik pun mcm x bermotif kepulangan itew, apa x nye balik Ma x de…dia ada bila mlm jek. Tp apa nk buat, kena hormatlah keputusan dia tu. Maybe dia bosan n lebih suka pegang duit sendiri, dah tentu2 x dak sapa nk marah beliau demand yg bukan2. Lg pun Ma aku tu seleranya tinggi, kalau brg x mahal mana x makna dia nk layan…bygkan tilam wat tido beliau pun berharga RM1k. Huh, x dak makna la kalau beliau mintak aku yg belikan…harus la kan, mahal…aku pun guna tilam biasa2 + nipis + muat2 badan aku jek.

Bukan kedekut, tp komitmen tinggi beb! Nk bayar kete, rumah, rumah sewa, mkn lg…nk bg Ma lagi…belum lg byr bil2 tertunggak kat umah Ma tu-kira besarlah tanggungan aku. Kadang ada gak rasa nk meroyan coz tgh bulan sure poket kempis.

Lepas Zohor, aku terus pecut En. Omee menghalang ke Kepong. Sampai sana, kakak n anak2nya dah siap sedia…wah mcm bersemangat gila nk jumpa Ma, padahal Ma mlm kang baru muncul hahahaha.

Dari Kepong aku redah Mrr2, terus masuk ke jln Sri Rampai cuz aku nk singgah NSK dulu. Byk stok mknan nk beli kat Ma. Maklum je la, Ma keje, tentu x dak masa nk memborong mknan kat pasar mlm, kedai runcit or pasang borong. Lg pun itu le xtvt aku time nk balik Serdang-kalau boleh semua benda aku nk angkut wat blk hahahaha…

Sampai umah Ma, kunci lak x de…adoyai-pk punya pk-dpt idea lepas call adik (Iwan). Balik dr ‘membeli’ kunci, terus terkedang kat ruang tamu-amboi umah mcm x dak org bela…mcm umah tinggal jek…sedeh!

Kul 7.30mlm, Ma sampai umah…mukanya ceria jek tgk muka anak cucu depan mata. Panjang sembang kami, lepas Isyak sambung lg…tetiba ‘cuaca’ jd panas. Kakak n Ma tetiba sentap. Aku malas nk sentap sama cuz kepala dh berat melayan migrain, so aku kibar bendera putih le.

Mlm, tido dgn perasaan tak aman. Ma awal2 lagi dah memerap dlm bilik, bila aku jenguk dia dah berdengkur…penat kot, anak balik kasi panas lak jiwa dia huhuhu…

No comments: