.

Thursday, December 30, 2010

Mari berangkat...

...kiranya 24 jam lah aku x tido, gara2 dihantar bertugas ke Chiang Mai-Thailand bermula 29hb Dis 2010-3hb Jan 2011.

...blk opis semlm aku terus terkam bagpack n check n tambah lg apa yg perlu, org lain p outstation siap berluggage bag bagai, tp aku ttp setia dgn bagpack. Bagi aku cara tu lebih pratikal pasal aku mmg malas nk menarik2 bag bagai, x reti plus rasa mcm menyusahkan n pergerakan pun amat terbatas (bg aku 'lah).

...tepat jam 3 pg, aku bergegas ke LCCT (pasal tajaannya naik AirAsia jek) n perlu checkin kul 5 pg...flight lak kul 7 pg. Ini kali pertama aku dpt flight pg, biasanya paling awal pun kul 9 pg...tp x pe lah dh keje, redah jek!

...sampai LCCT, nan ado lg ahli yg ikut serta berada di lokasi yg diarahkan-lepas checkin bagpack maka bermula la episod menjadi tukun sementara di ruang berlepas. Time ni baru la rasa mengantuk tahap gaban, terbayang2 bantal golek (pasal aku cuma sempat seludup bantal busuk besar 5 tapak tgn dlm bagpack, cukuplah buat peneman berjalan jauh-poyos kan!) Bagpack ku yg selamat smpi dgn sempurna di dlm bilik 'hutel'...

...dkt kul 6.40 baru lah aku nampak bayang PR dr TAT masuk ke ruang berlepas, lega...nk sembang2 segan pasal baru kenal. So aku pun buat biasa2 jek la, nama pun baru kenalkan. Tepat jam 7pg, flight siap meredah awan biru menuju ke bumi Chiang Mai.

...selama 2 jam dlm flight, aku bantai tido walaupun kat sebelah aku ada joni...ah x kisah dh mengantuk sgt, x kuasa aku nk telek muka si joni tu. kebetulan perut lapar, siap berdongdang sayang bagai-tp aku buat x reti jek-tido lg best!

...kul 10pg mcm tu, smpi la kami kat lapangan terbang Chiang Mai...huh lega semuanya berjalan dgn lancar....di airport kami naik kenderaan pacuan 4 roda yg sedia menanti-perut mmg dh lapar tahap cipan, tp kata PR yg yg bertugas, pg ni kami sudah memulakan sesi lawatan-OMG!!!

(...detail mengenai lawatan nanti aku cerita kemudian lah, penat nk cerita pg2 buta ni lagi pun esok ada sesi melawat kawasan lagi...nanti2 aku cerita sekali harung la)

...lepas sesi lawatan part 1, kami dibawa ke sebuah restoran-aku mmg dh lapar giler n berharap ada 'la makanan yg sesuai dimakan. ...tp nan ado, kepala pulak buat hal, tgh2 penat n lapar ni pulak la migrain menyerang...siap muntah2 bagai, nasib masih under control (eee malu kat org, terutama si joni...oh lupa nak citer, rupa2nya si joni yg dok sebelah aku dlm flight td adalah ahli rombongan bersama-hehehe tetiba rasa mcm tumbuh taman pulak kat hati aku ni...gedizzzzzzz)

...oleh kerana x de makanan yg sesuai utk aku santap di restoran td, maka aku terpaksa menahan lapar utk beberapa jam lg-sabar ye perut mlm nanti kita singgah mana2 cari makanan, dpt meggi pun jadilah.

...lepas sesi lawatan part 2, barulah checkin hotel, nasib semua barang dh di checkin dlm bilik tinggal checkin badan je hehehehe...sampai dlm bilik, wow id nya sungguh mengkagumkan, rasa mcm terbang je rasa penat, lapar yg ditanggung td...

ini bilik yg disediakan utk aku...selesa weh, best bangat!


...mlm kami semua dibawa dinner di semua restoran pinggir kali (wah sastera bagai bunyinya, tp hakikatnya begitulah). suasananya mendamaikan, plus ada joni yg jd peneman sunyi. mlm ni sekali lg kena tahan lapar, adoilah...nasib badan la p negara yg byk hidangan cik bab ni (tp aku rasa kalau dtg sendiri, byk je kot restoran muslim yg boleh disinggah).

...blk dr restoran terus aku mintak tlong PR TAT utk singgah mana2 kedai 24jam, nk cari alas perut...laparrrrrrrrrrrrrrrrrr!!! Malangnya nan ado makanan yg sesuai n buat aku waswas ada la. Lastnya, aku beli coklat n air mineral. Jadilah, dr x mkn langsungkan.

....balik, layan tv-tido-esok program start sgt le pg-kul 7.30pg dh kena gerak dr hotel...waaaaaaaaaaaa



* tetiba hati gua ada bunyi 'pop' der...



No comments: