.

Saturday, April 12, 2014

Hanya memuji...


Dia cantik manis, baik dan peramah. Aku selalu suka apabila dapat bekerjasama dengannya, orangnya tak banyak kerenah serta berbudi bahasa. Pendek kata, dia antara golongan selebriti yang mudah didampingi.

Sorry, bunyi macam tgh 'kipas orang ke'? Hahaha...  aku memang tak kisah dan suka puji orang kalau memang layak dibuat begitu. Aku pernah beberapa kali dgn selambanya puji perempuan cantik (padahal aku sendiri perempuan...hahaha).

Misalnya, beberapa bulan lepas saya jumpa seorang perempuan cantik (pada pandangan mata aku 'la) di dalam LRT. Tanpa secalit makeup yang diconteng pada mukanya, dia kelihatan sangat manis dan menawan. Membuat aku tak boleh lari daripada curi-curi pandang ke arahnya yang kebetulan duduk di kerusi bertentangan. Aku nak hadiahkan senyuman kepadanya, tetapi dia hanya menundukkan pandangan...leka dengan telefon di tangannya. Hurmmm...

Alhamdulillah, rezeki. Kami turun di stesen sama, stesen Taman Melati. Cepat-cepat aku berjalan menyainginya. Laju betul langkahnya walaupun berbaju kurung dan bertudung bawal labuh menutupi bahu serta separuh bahagian perutnya.

Sampai di kawasan menunggu teksi dan kenderaan jemputan, matanya melilau memerhati setiap kereta yang melintas di depan kami. Lalu, aku bersuara...

Aku: "Assalamualaikum, adik maaf ye." (dengan senyum aku menyapanya).
Dia: (Dengan muka tercenggang-cenggang, tapi nampak ramah).
Aku: "Adik ni cantiklah, serius suka tengok. Hehehe....ok bye (aku terus berlari ke arah moto si teman yang datang menjemput)."
Dia: (Kelihatan senyum malu-malu tatkala aku berpaling melambainya, aduh manis sekali!)

Sekelumit kisah, jangan marah. Ok kita kembali kepada cerita awal tadi. Sebenarnya aku seronok dan sangat gembira dengan penghijrahan pelakon dan model komersial, Bella Dally ni. Iya, sejak Selasa (9 April 2014) lalu, Bella tampil berhijab sepenuhnya. Syukur, tiba hidayah Allah kepadanya untuk menjalani kehidupan lebih baik.

Kredit foto: Instagram/Bella Dally
Memang ramai yang terkejut, saya tak terkecuali, tetapi apabila Allah berkehendak tiada yang mustahil 'kan. Lebih membanggakan, Bella turut memadam semua gambar yang menampakkan rambutnya di laman sosial termasuk Instagram. Tahniah Bella.

Kata Bella, dia melakukan perubahan secara berperingkat dan mengharapkan sokongan semua pihak terutama peminatnya. Ya, sama-sama kita doakan usaha Bella untuk mencari redha Allah dipermudahkanNya dan terus istiqomah. InsyaAllah.

Kredit foto: Instagram/Bella Dally

No comments: