.

Thursday, June 30, 2011

Bangkok Part II...

Sempat posing before selesai 1 segmen fashionshoot.
Arghhh...sgt penat, lemas...lemau..lembik...flat...semua ada la beb! Tp keje tetap kena keje, x boleh larik mn2 melainkan tetiba masuk ICU atau disahkan cacat anggota terutama mata dan tangan. So selagi masih normal, maka bekerjalah kita sekuatnya!

Hari kedua (27-29 June 2011) di Bangkok, dgn perasaan yg berbaloi dan tak cukup tido + x cukup rehat, masih harus mengerah keringat. Kepala dok berdenyut2 x ingat dunia, tp terpaksa tahan sebab hari ni kena pulun shoot semua baju2 yg di bawa dr KL. Nasib aku baik, cuz 'model'nye pandai bergaya...adik manis yg dibawa khas dr KL...pelakon baru yg sedang hangat diperkatakan-Fathia Latiff...ala heroin ost Stanza Cinta lakonan abg besar (Aaron Aziz) tu.

Pagi2 aku dh kejutkan Fathia bangun utk makeup, dlm jam 8 pagi siap makeup dan kami semua sarapan dulu. Tak byk yg boleh dimakan, faham2 je la ada kat luar M'sia kena hati2 bab mkn. Berbekalkan 2 keping roti dan telur rebus, aku dan jurugambar (PP) memulakan hari sibuk kami. Bekerja di bawah terik mentari bukan sesuatu yg menyeronokkan, tp aku sedar pekerja2 buruh yg tekun buat bangunan lebih sengsara daripada kami. Alhamdulillah, seksa kami x seberapa sgt berbanding mereka-insaf nih.

Model ni dr China, tp buat modeling di kota Bangkok. Kecil molek tp pandai bergaya. Dan aku posing lg-lega selesai akhirnya.
Lokasi fashionshoot yg bertukar dr satu tempat ke satu tempat, sungguh memenatkan. Nk senyum pun terasa kelat, jd aku dan PP lebih byk diam dan bekerja drpd bersembang. Kalau berckp pun hal2 penting yg membabitkan sesi fashionshoot kami. Kebetulan kami sgt lapar (tak sembat nk mkn mknan yg disediakan sebab mengejar masa dan matahari-manalah selera nk mkn dlm keadaan terkejar2).

Tepat jam 6 ptg, selesai semuanya. Alhamdulillah...lega! Ahli rombong sibuk nk p shopping bagai, tp aku dan PP terbayang2 kesedapan makan nasi dan meneguk air dingin. Ujian sungguh, tp redha je la sebab bila buat kerja membabitkan lebih 3 org ni kena jaga semua-x boleh ikut kepala kjita jek.

Tempat aku 'shopping' air.
Cuma yg buat aku terasa hati sgt bila kena marah hanya kerana pergi beli air-org yg buat air tu lambat sgt-dekat 15 minit menunggu baru air yg aku dan PP order siap. Membebel2 ahli rombongan atas kelambatan yg x aku sengajakan. Aku cuma pergi beli air bukan pergi shopping kasut or baju-berjam2 kerja bawah matahari x kan x paham keadaan kami? Oh manusia...mcm2 ragam kan!

Lepas masih2 buat muka, aku redha je la. Rupanya ada yg x puas hati sebab lambat nk p tempat shopping yg dituju. OMG, kesiannya kasihan! Aku sungguh tak faham. Hmmm,..!!!

No comments: