.

Saturday, August 20, 2011

Tangan kayu + ketupat= ke laut...

Kan best kalau ketupat yg cantik ni adalah hasil anyaman tgn aku...kekekekekeke...berangan lg!
...sumpah, aku mmg x pandai anyam ketupat, tapi tiap2 tahu azam aku adalah nk anyam ketupat sendiri. Tiap2 tahun jugak aku dok daunnya utk buat ketupat, last dok menjanda atas rak dapur :(

...sejak kecil, famili aku x ada acara anyam2 ketupat neh...biasanya kakak aku ambik kontrak buat nasi impit jek, himpit pun dgn lesung batu...sok pg potong kecik2...mmg x de rupa ketupat daun la...sedey :(

...so bila dah keje mmg aku berazam nk buat sendiri, belajar kemain lagi dan alhamdulillah G.A.G.A.L!!! Omg mmg dasar tangan kayu, mana mau nyer menjadi ketupat tuh...jgn kata rupe ketupat bawang or ketupat jantan...rupe tikar mengkuang pun x jd...ke laut ada ler...!!!

...thn ni, aku masih dgn azam yg sama...tp sapa lah yg mampu ajar aku sampai L.U.L.U.S ni....sob...sob...sob!

...aku mmg teringin sgt nk merasa nikmatnya anyam ketupat dgn 10 jari aku yg x berapa nk runcing neh...teringin nk rebus ketupat dlm periuk kawah...teringin nk main asap masa angkat ketupat yg dh masak n gantung mcm yg aku selalu tgk kat umah kengkawan aku tuh...tp...bila agaknya impian itu akan dpt aku realisasikan???

...selain ketupat, aku teringin sgt nk merasa buat n bakar lemang...bila tgk citer kat tv mlm raya org dok bakar lemang aku syahdu sengsorang...adoyai byknya impian aku yg x kesampaian lagi...hop2 x kempunan lah hendaknya.


No comments: