.

Saturday, December 31, 2011

Akhirnya tahta juara milik OSBON...

Juara MLM-OSBON (Gambar gua.com.my)
...akhirnya teka-teki peminat rancangan MLM (Maharaja Lawak Mega) terjawab. Tuah nampaknya menyebelahi Osbon yg berjaya membawa pulang RM350,000 dan trofi selepas mengetepikan tiga kumpulan lain pada final Maharaja Lawak Mega terbitan Astro, di sini, tengah malam tadi. Osbon yang dianggotai Mr Os dan Sharizah Ahmad (Abon) mengetepikan cabaran Boboi yang meraih RM250,000 dan Saehu dari indonesia (ketiga-RM50,000) manakala Syok menduduki tangga keempat. Tahniah kepada semua peserta yang berjuang habis-habisan hingga ke akhir pertandingan.


(Petikan berita kemenangan OSBON menerusi gua.com.my)
Kumpulan Osbon akhirnya dinobatkan sebagai juara Maharaja Lawak Mega (MLM)selepas 10 minggu berhempas-pulas memerah otak untuk menambat hati juri profesional dan penonton. Kumpulan ini membawa pulang wang tunai berjumlah RM350,000 berserta trofi.

Naib juara berpihak kepada kumpulan Boboi dan mereka membawa pulang RM250,000 berserta trofi. Manakala tempat ketiga dan keempat dimiliki oleh Saehu dan Syok.. Masing-masing  membawa pulang wang tunai  RM150,000 dan RM50,000 berserta trofi.

Maharaja Lawak Mega Akhir diadili panel juri tetap yang terdiri daripada Chef Wan, Zainal Abidin Hassan, Datuk Siti Nurhaliza dan juri jemputan, Aaron Aziz.

MLM akhir dibawakan secara langsung dari Stadium Malawati, Shah Alam dan disiarkan di Astro Warna, saluran 132.

Pemenang MLM:-
Boboi-Naib Juara
Saehu
Syok
Kenangan selepas berentap dan dinobatkan pemenang. (Kredit gambar: GUA.COM.MY)

No comments: