.

Saturday, January 14, 2012

Kenduri oh Kenduri..

Kami bersama pasangan pengantin-Tahniah Jijie & suaminya.
...aku mmg la liat sikit bab2 nk p kenduri kahwin ni, bukan apa segan x de geng nk diajak sama. Biasanya kengkawan lebih suka p ngan pasangan masing2, itu perkara biasalahkan. Jadi, aku dah terbiasa 'x dpt' meghadirkan diri apabila dijemput.

...bukanlah x sudi, kalau ada geng sure aku p punya. Misalnya hari ni, budak opis aku naik pelamin. So mmg ada geng seopis yg p sama, x de la rasa kekok sgt. Kebetulan, Ira (writer Anjung Seri) pun nk p sama. Dari umah, aku p angkut Ira kat tempat biasa (stesen LRT Taman Melati).

...sebelum tu nak cerita betapa huru-haranya aku pagi tadi, kesnya x boleh tido. Lepas Subuh baru boleh lena, so terbabas la sampai jam 11.41 tgh hari. Tgk phone ada sms drpd Ira, janji nk jumpa tempat biasa. Terus bangkit cari baju yg sesuai dipakai utk ke kenduri tu...oh ye member opis yg bersanding hari ni adalah Jijie.

...cari2 dlm almari x de yg sesuai, dok terfikir nak tala pakai jeans jek tp baru teringat majlis tu diadakan kat Restoran Seri Melayu, amat la x sesuaikan nk berjeans khennn. Dok kalut2, teringat baju raya thn lepas yg baru je sekali dipakai. Elok je dok berbungkus dlm plastik dry clean...wuhuhuhu selamat gua!
With Uncle Jalil Hamid-wife, juga Hazirah (Azie)

....lepas mandi, terus sarung kurung moden putih berpolkadot gray. Alamak nampak gemuk la pakai baju kaler putih (...ceh mmg tgh gemuk pun, lain kali mkn lg byk2 sambal telur bagai2 kan...padan muka!!!). X pe la, x sempat nk p beli baju...dr pakai jeans baik pakai jek...gemuk pun gemuk la, bukan nk p ngorat pun...nk p mkn kenduri je kot...tetttttt!!!

...tepat jam 1pm, sampai kat perkarangan Restoran Seri Melayu. Ramainya org, nasib baik ada geng kalau x sure biru muka nk masuk ke dlm dewan persandingan...hahahaha poyo la ko Anis!!! Tgh jalan2, nampak kengkawan lain ada yg dah sampai jugak, so bertambah la geng. Time tu dh hilang terus rasa malu n segan...wuhuhuhu!!!

...kedudukan dgn pelamin agak jauh, so dpt tgk pasangan pengantin dr kejauhan jek. Ok la drpd x nampak langsungkan. Makanan yg disajikan antaranya Ayam Goreng, Asam Rebus Keladi, Gulai Kuning Daging, Gulai Kawah Daging, Ikan Pekasam juga ada Bubur Pulut Hitam dan buah-buahan.

Macam kembar x kami? Me with Zurin.
...seperti biasa, kalau p kenduri mmg x leh mkn byk lg pun dok leka bersembang. Hari ni dpt jumpa Azie (Nurul Hazirah) ex-writer Jelita yg skrg ni dh jd org gomen n stay kat Seremban. Dpt juga bersembang dgn Ila yg dh beberapa bulan 'mogok' dgn aku (apa kes dia je yg tau...hehehehe). Juga ada Becca (Rabecca) yg becok bercerita itu ini, sgt la meriah minah ni ;-)

...lepas mkn, ambil gambar dgn pengantin kat meja mkn beradap. Hajat hati kami nk ambil gambar atas pelamin, tp rasanya mcm lama kena tunggu. Lepas amik gambar, nampak pulak kelibat pelakon popular yg aku minati, Jalil Hamid dan wifenya yg sgt sweet. Apa lg, snap la khennn! Hahaha...tq Nurul Izni tolong jd jurugambar hahahahaha.

...lepas selesai semua, aku heret Zurin yg kebetulan pakai baju akan2 mcm baju aku gak...warna pun lebih kurang. Perghhh...nk gelak kuat2 rasanya, terus snap nak buat kenangan. Lepas 1-2 snap, kami terus balik. Time balik Ira x ikut sama dan aku pun x de plan nk ke mana2. Hari Sabtu jln masuk bandar sure jem, so sebelum jem baik le balik dan tido hahahaha. Apa pun salam tahniah dan selamat pengantin baru buat Jijie serta pasangannya. Semoga berbahagia hendaknya-Amin.

No comments: