.

Wednesday, February 1, 2012

The making of...cover Jelita Februari 2012


Bersama Wilma yg sgt2 sporting n sweet
...cukup lama tidak bertemu mata dengan pelakon dan model cantik ini. Kali terakhir bertemunya, sekitar tahun 2001. Ketika itu nama Wilma Muhammad berada di kemuncak terutama apabila dia memegang watak utama untuk filem Ghazah Untuk Rabiah serta watak pembantu dalam filem Pasrah lakonan Norman Hakim dan Erra Fazira.

Agak mengejutkan apabila mendengar khabar Wilma kembali mewarnai dunia hiburan setelah 11 tahun menyepikan. Teruja untuk mendengar sendiri khabar itu, lantas aku mengundang wanita ini ke studio Jelita.

Sesi bergambar bersama editor, makeup artis, penaja busana & semestinya Wilma Muhammad
Tepat waktu dijanjikan, wanita tinggi lampai ini muncul dengan gaya serba polos. Tanpa secalit mekap mewarnai wajah, Wilma masih jelita pada usia 38. Penampilannya juga masih santai, sama seperti dulu. Langsing dan kelihatan masih ‘bergetah’. Bukan itu sahaja, auranya ketika beraksi di depan kamera masih menarik dan mengkagumkan. Spontan, lincah dan fotogenik!

Bertemakan cinta dan kasih sayang, Wilma berkongsi cerita  mengenai kisah hidupnya setelah kematian suami tercinta, juruterbang Firefly, Mahir Effendi Mahmud, 37, akibat serangan jantung pada 27 Januari 2011. Nak tahu perkembangan terbaru Wilma? Boleh! Jangan lupa dptkan Majalah Jelita edisi Februari 2012. Di dalamnya aku muatk catatan temubual bersama aktres kelahiran Lahad Datu, Sabah ini pada awal Disember 2011.

Wilma Muhammad sebagai Penghias Muka Depan Jelita
Petikan temubual aku bersama Wilma Muhammad: 
"Ya, saya akui selepas suami meninggal, memang sukar untuk saya mencari kekuatan, teutama bangun dan meneruskan kehidupan bersama anak-anak saya. Namun selepas mendapat sokongan daripada keluarga dan rakan, saya kuatkan semangat untuk keluar mencari kerja tetap.
"Sebenarnya, sewaktu arwah masih ada saya melakukan pernigaan kecil-kecilan. Tapi, tak cukup untuk bergantung sepenuhnya pada sumber itu. Jadi, itu saya mengambil keputusan bekerja sebagai Eksekutif Pemasaran di sebuah syarikat swasta di ibu kota.
Mengenai anak pula, apa pun yang berlaku saya akan pastikan mereka dijaga dengan rapi dan mendapat keperluan yang cukup daripada saya. Jadi mungkin saya akan berfikir untuk terus berlakon selepas ini jika filem pertama berjalan seperti yang dirancangkan, InsyaAllah."

No comments: