.

Saturday, April 7, 2012

Telanjang sajalah...

Kalau celaknya tidak begitu tebal pasti lebih ayu, bagaimana? Setuju?
"...Nicole Kidman kalau kau hijabkan juga cantik, Nis. Apalagi, Kareena Kapoor...ala2 muslimah Arab yg sungguh santun dan misteri mengiurkan disebalik jubah hitamnya."

"...berhijab @ berjilbab itu bukan hanya semata-mata menutup helaian rambut, tapi lebih daripada itu Nis. Kau tahu itu apa? Iman dan ketaatan seorang wanita itu kepada penciptaNya. Dan skrg, kita sedang bercakap soal hijab, bukan? Kalau kau tanyakan komen aku, terus-terang saat ini aku melihat sedang berlakunya fenomena hijab. Di mana2 riuh-rendah...bagaikan gegak-gempita mengheboh soal perempuan2 berhijab dgn mcm2 gaya. Di tv, di surat khabar, di Internet...malah di majalah kau juga, Nis! Serius, aku sakit hati sekali!"
Nicole Kidman yg manis ;-)


 "Kenapa, bukankah fenomena itu bagus! Semakin ramai wanita berhijab, bukankah itu perkara baik?"

"Baiknya memang, Nis.Tapi, kau lihat tidak bagaimana gaya hijab mereka? Bagaimana pilihan busana yg membaluti tubuh mereka, aduh sakit mataku...Nis! Sakit sekali! Seperti yg aku tegaskan awal2 tadi, berhijab @ berjilbab bukan semata2 menutup rambut daripada di lihat org. Tetapi juga bagaimana mereka menutup aurat lainnya, menjaga pekertinya, menjaga pandangan dan lidahnya.

"Aku tidak mahu memanggil seseorang itu wanita muslimah kalau hanya dia mengenakan hijab tetapi dadanya 'terbuka', susuk pinggang, pinggul malah pahanya masih mampu aku terokai. Ada juga yg bagus, itu tidak aku nafikan. Sayangnya, sudah bagus hampir keseluruhan penampilannya. Malang sekali, solekan wajahnya buat bulu romaku meremang. Fahamkah kau, Nis?"
 
Kareena Kapoor

...dan aku tunduk membisu, tatkala tiba2 secara kebetulan sekali seorang gadis yg mengenakan hijab tetapi bawahan tubuhnya dibalut animal print legging, atasannya baju T lengan pendek separas atas punggung. Kemudian ditambah skirt pendek dari fabrik jean paras bawah sedikit saja dari bahagian punggungnya Serius aku jadi malu, entah apa pula perasaan gadis itu tatkala melalui meja makan kami.

Animal print legging turut jd pilih wanita berhijab, kenapa agaknya ya?
"Tuh, kau lihat itu Nis. Lihat bagaimana kaum mu bergaya. Kau nilaikanlah sendiri, lihat satu persatu. Pada bahagian mana boleh aku kategorikan gadis itu seorang muslimah? Kalau ikut penilaianku, Nis. Bagusnya, si gadis itu telanjang sajalah!"

ADUH!!!



* p/s: ...catatan ini dari kejadian mlm td, waktu aku berkumpul bersama teman2 berbincang mengenai satu projek underground (...insyaAllah, hasilnya HALAL).

2 comments:

Anonymous said...

nice post :)

snapsqueen said...

...malu sy masih bersisa hana