.

Wednesday, May 2, 2012

Drastik...

Aku nak wardrobe aku ada 'mood' mcm dalam gambar ni, boleh tak ;)
...selak punya selak helaian baju yng bergantungan dan berlipatan di dalam gerobok ukuran sederhana, membuat aku akur...ya, semuanya nampak dull jewk :(. Padahal sudah masuk pertengah tahun 2012, tp masih belum ada rona dan fesyen yang segar, vibrant apatah lagi ceria.

...yupS, i need to change my wardrobe or sekurang2nya tambah beberapa helaian baru dan boleh disuai padan dengan yg sedia ada.  Walaupun bekerja sebagai writer di lifestyle magazine tp bab2 mem'fesyen'kan diri mmglah GAGAL ;)!

....tp aku sedar, kadangkala kita perlu lakukan sesuatu perubahan untuk mencetuskan kelainan yang positif pada diri dan penampilan. Betul, dulu aku mmg takut pakai baju kaler merah. Bagi aku, merah terlalu 'menjerit', seolah2 nak suruh org tgk aku sorang jek hahahaha.

...tp sejak dua tahun lepas, aku buat perubahan drastik...aku beli dress kaler merah cili dan sepatu rona sama. Wah2, time nak pakai tu mmg teragak2...tp lepas tgk 88 kali kat cermin saiz setinggi aku tu...terus berkeyakinan. Dan sampai majlis yg perlu aku hadiri, semua org puji. Apa taknya, aku mmg peminat tegar rona HITAM...semua aku rembat kaler hitam, tetiba bertukar rona MERAH siapa tak terkejutkan. Rata2nya mcm tak percaya dan sejak itu aku semakin berkeyakinan tampil dengan rona merah terutama merah cili padi tu hahahaha!

....sebenarnya, perkara paling aku nak elakkan adalah menjadi fashion victim. Al-maklumlah, aku ni bukan arif sgt bab2 fesyen ni, org kata pengetahuan tu suam2 kuku la. Sebab itu aku lebih selesa tampil dgn rona SELAMAT, apa lg kalau bukan si hitam + nak cover badan yg semakin membesar hahahaha!

....but now, mmg perlu sgt aku buat perubahan drastik sekali lg. Kena follow trend rona dan fesyen, supaya tak de la nampak TUA SEBELUM USIA! Kalau ikutkan, aku suka rekaan fesyen 'tomboyish' yg ringkat dan rugged, tapi kebanyakan masa lebih pada rock chic (style aku la).

...oklah, x yah melalut panjang2. Apa kata korang teman aku kemas wardrobe dgn memberi cadangan bernas supaya nampak lebih menarik dan 'bernyawa'!

Skrg ni pantang nampak sepatu merah mesti nak rembat, walawey ;)
Adoyai, bosan dowh semua baju dull jewk...x sesuai nak disuai padan dgn sepatu biruku ;(

No comments: