.

Thursday, September 20, 2012

Berjimba with Yuse & Ila @ Sg Chiling

Mereka berdua tetap hepi meredah hutan kecil ni walaupun kepanasan
Malas tukar seluar, redah dgn jeans jek hahahaha
Sib baik sandal ini setia menjanda dlm bonet kete kalau tak, terpaksa la meredah pakai selipar jamban
Hahahaha ala2 gitew
Bukan pucuk paku ye
Comel kan...kan...kan
Atau tak apakah ini?
Terpanggil dia periuk nasi...sekali kena sound dgn Ila, "Hey, Periuk Kera la". Hehehehe
Cendawan oren hahahaha
Kena redah beberapa anak sungai yg kaya dgn ikan kelah utk sampai ke tingkat 6

Pakai ipone so ini je hasil drpd tgn yg malas
Sejuk airnya
Bagi kelah makan kopok

Pose tetap pose...
Byk ikan kelah uolls
Inilah Ila (bertudung) & Yuse...;)
...setelah skian lama x p main air kat sg, akhirnya tanpa perancangan rapi jadi gak menjejak kaki ke Sg Chiling lagi. Berzaman tak dtg sini, last dtg 2 thn lepas. Lama sgt pun, sampai ingat2 lupa jalan nak naik ke atas. Nasib baik ada Ila (Shahila Ahmad) yg sudi luangkan masa jadi penunjuk arah (TQ dik).

....asalnya, aku dan Yuse plan nak p PD. Tetapi, memandangkan poket x berapa nak berduit 'kan so cancel. Last2 Ila sebut Chiling, siap offer nak temankan sekali. Cantik.

...pagi2 lagi aku dah bangun p klinik sebab bekalan ubat dah habis (ada ura2 nak sakit balik, tp Chiling punya pasal bo layan la). Siap ambil ubat, terus p Pandan Jaya. Hahahaha...kat sini timbullah segala kebluran aku.

...sampai lokasi kejadian, masing2 pakat dok tanya
 Aku: Kat mana?
Yuse: CIMB la
Aku: Gua dah kat CIMB ni, mana Lu tak nampak pun.
Yuse: Eh, Lu CIMB sebelah mana?
Aku: CIMB sebelah farmasi neh!
Yuse: Hah!

.....rumah Yuse sebenarnya kat Pandan Indah, so dia suruh aku ambil dia kat CIMB Pandan Indah. Tapi dlm kepala aku set benda lain, aku tunggu dia depan CIMB Pandan Jaya maknanya 88 tahun pun x kan jumpa hahahahaha. So, Yuse dgn baik hatinya (dia tahu gua mmg tgh blur & bakal emo hehehhe), dtg p 'amik' gua kat CIMB Pandan Jaya.

....rupanya, tempat kejadian yg sepatutnya sgt bertentangan arah. Sengalkan gua neh? Gua kalau nak dpt sakit mmg mcm ni. Lepas amik Yuse kat umah dia, kami gerak ke Taman Melawati. Time tu dah dekat kul 10am. Tapi, Yuse kata relax la...Ila pun tentu nak makan dulu. So, dia ajak p makan sambil2 beli umpan joran dia hahahaaha (pandai lu umpan gua kan).

....kami p bekpes kat Kedai Nasi Lemak Kak Ani, Taman Melawati. Maasing2 kebulur, terus rembat nasik lemah berlauk sotong dan telur. Perghhh...lega. Pastu, p beli umpan lak (kedainya dekat je).Sekali aku tgk tokey jual umpan dgn selambanya p serkup anak2 katak pisang masuk dlm plastik. Aku dah cuak...biar betul si Yuse ni. Tak aku izinkan katak tu menumpang kete aku sampai ke Chiling!!!

....kus semangat, katak2 tu utk org lain rupanya. Yuse cuma beli umpan2 manja seperti cacing dan cengkerik (itu pun gua suruh dia jaga plastik tu elok2, jgn sampai cacing terlepas dlm kete hahahaha geli noks). Dengan pemanduan selamba, kami menuju ke rumah kakak Ila di Rawang. Sambil chot-chat2 x berhenti dgn si Yuse (mmg xtvt kami kalau berjumpa).

....sampai Pekan Rawang, Ila dah sms...hey kakak berdua jadi x p Chiling. Hahahaha...sian dia, lama tunggu kami. Sebenarnya aku ingat2 lupa jalan ke rumah dia tu, lama x p hehehehe. Dekat kul 12 tgh hari, sampai depan umah Ila. Lega!

...lepas rembat garam dan losen anti-pacat kat umah Ila, kami gerak ke Kuala Kubu. Wah....hepinya rasa sebab dh lama x buat xtvt mcm ni hujung minggu. Kami bertiga, tp riuhnya dlm kete mcm pasar. Terima kasih la kengkawan, gua sgt hepi ni.

...sampai area KKB terutama kawasan takungan air...kami semua tergamam sebab tgk airnya x byk mcm dulu. Dgn kata lain, kering...yg ada cuma part yg tgh2 je (ingat nk ambil gambar tp punyak 'takjub' tgk kekeringan yg berlaku, sampai lupa nk berhenti tepi snap 1/2 gambar lokasi kejadian).

....ok dh sampai, siap sedia utk meredah hutan kecil Sg Chiling. Sapa2 yg dah biasa p sini, tentu tahu mcm mana keadaan perjalanan utk sampai ke atas sana. Senang cerita, memang best ooo...p la x rugi. Kami pun rasa nk p lg waktu terdekat ini.

...aceli byk aku nk cerita, tp simpan dulu la sebab ada benda lain nak taip. hahahahaha...diva sgtkan ^_^ Adios!!!

No comments: