.

Saturday, January 12, 2013

Semoga Siti Nurhaliza terus istiqomah...

...mengenali penyanyi tersohor ni sejak dia menjadi juara Bintang HMI 1995. Sejak itu, atas nama kerja aku selalu ikuti perkembangannya. Masih ingat lagi matanya yg merah menahan tangis tatkala diasak pelbagai soalan mengenai keengganannya bergambar dengan mana2 lelaki. Juga masih segar dlm ingatan, senyum manisnya nan mesra apabila aku ckp..."nanti kirim salam mak ye" dan dia jawab, "...amboi baik dgn mak ye".

...Dato' Siti Nurhaliza Taruddin, orgnya cukup menyenangkan, tak lokek senyuman dan selalu berusaha memberi kerjasama yg baik kepada rakan media. Jadi, tak hairanlah apabila dia cukup disenangi rakan2 media lain. Dia juga tak ada perangai 'diva' walaupun sudah berada di taraf antarabangsa. Malah, masih santun menyapa walaupun berstatus VIP. Bukan niat nak puji melambung, tapi sebagai org media, aku cukup senang dgn cara Siti 'melayan' wartawan.

...dan Alhamdulillah, akhirnya pada 11 Januari 2013, Siti terbuka dan rela hati utk bertudung 'sepenuhnya'. Semua dah tahu 'kan Siti bertudung penuh sejak ulang tahun kelahirannya yg ke-34. “Syukur, inilah doa daripada orang ramai dan peminat. Siti pernah kata dulu, Siti akan berhijab penuh dan ini masanya Siti tunaikan janji itu. Hari jadi Siti yang ke 34 kebetulan jatuh pada hari Jumaat, Siti mengambil keputusan untuk berhijab penuh. Apa-apa pun, Siti tak mahu komen lebih pasal perubahan ini. Cuma, doakan Siti untuk terus melakukan yang terbaik." begitulah lebih kurang kata Siti mengenai perubahan dirinya.

...Siti tampil secara 'rasmi' dengan hijab penuh ala Hana Tajima di majlis resepsi ketiga penjaga gol kebangsaan, Khairul Fahmi Che Mat atau Apex dan Leuniey di Hotel Royale Damansara. Pada majlis itu, Siti turut menyumbangkan lagu berjudul Kengan Terindah dendangan Samsons.

...penampilannya cukup manis dan anggun apabila mengenakan gaun nude colour (cokelat lembut) rekaan, Rizman Ruzaini, dipadankan dengan tudung litup rona serupa.Bukan tudung dan gaun saja rona serupa, Siti turut memadankan penampilan mempesonanya itu dengan clutch serta tumit tinggi warna sama. Semoga Siti terus istiqomah dgn perubahannya dan sama2 kita doakan yg terbaik buatnya.

So sweet 'ratu hati' Malaysia ni kan
Bertudung ala Hana Tajima membuat Siti tambah anggun dan bergaya ^_^
34 penuh hikmah..

Siti bertuah kerana disayangi ramai...

Makin manis Siti sejak bertudung penuh 'kan...

No comments: