.

Monday, February 11, 2013

'Jimba time' with 4 beradik 'musyuk'...^_^

... hari ni Subuh2 dah bangun, hantar Ma p kerja. Ye, Ma masih 'gigih' nak bekerja walaupun xde keperluan. Walaupun 1000x ditegah, jgn harap Ma nak dgr. Alasannya bosan...anak-cucu sibuk dgn hal masing2 (...oh...part ni rasa sgt sedih dan insaf... aku tak terdaya nak pls semua pihak, aku cuma mampu buat yg termampu...sehabis mampu)

... syukur Ma pandai cari kerja, kerja yg cukup senang (bagi dia la, bagi aku mcm buang masa. baik dok umah ulang kaji Quran). Tapi itu yg buat dia hepi dan dpt isi kesunyian hidup sejak Abah pergi buat selama-lamanya.

... lepas hantar Ma p kerja, x jauh pun lebih kurang 10 minit dari rumah. Aku pecut balik, sebab anak2 buah dok melingkar lagi atas tilam...risau ooo!

...sebelum itu, singgah mamak beli sarapan (oh...yes, aku memang malas. Penat buat kek semalam masih berbisa dalam badan...huhuhu). Lepas tapau roti canai, teh tarik dan milo tarik terus balik umah. Sampai rumah 4 beradik masih tidur dgn mcm2 gaya.

...hajat hati mmg nak sambung tido, tapi rasa bersalah lak sebab semlm balik lewat dan x sempat baut apa2. So, pagi ni aku mengemas apa yg patut. Kebetulan Ma baru reno ruang tamu dan dapur, jadi byk barang x berkemas lagi terutama pinggan mangkuk.

...dekat jam 2pm baru selesai 35% barang2 yg bersepah sana sini. Adoi, x larat dah...angkat bendera putih lor! Aku kena hantar budak2 balik rumah derang, sebab si kakak kata ada byk kerja sekolah x siap lagi. Jam 3.30pm, dah sampai area Kepong. Chit-chat2, dah kul 6pm. Huh, sekejapnya masa berlalu, rasa tak puas bergomol dgn budak berempat neh. Tak pe lah, lain kali jumpa lagi. Hope byk masa yg boleh diluang bersama terutama dgn Mama Tok.

Cik Mian with Abg Amri

Cik Mian, Kakak Amni, Abg Amri & Abg Amzar

Abg Amzar & Abg Amri

Cik Mian with kakak Amni

Cik Mian...

Cik Mian lagi...

Dan...sampai rumah langit dah jingga 0_0

No comments: