.

Sunday, February 3, 2013

Miz Red Velvet dah 'berbaju'...

...mcm aku ckp Jumaat lepas, Red Velvet Cake dlm keadaan 'bogel' dan perlu dipakaikan 'baju'. So hari ni, meh tolong aku pakaikan beliau baju. Kita buat baju yg simple2 je utk beliau ok.

...memandangkan aku x mkn cheese, so aku takkan buat baju beliau drpd cream cheese. So, seperti biasa, aku mmg pakar bab2 menderhaka kat resipi original kan. Sesekali kita cuba Red Velvet Cake with Buttercream ye sygku semua ^_^

...buat buttercream ni, aku belasah ikut cita rasa aku. Letak je ikut pandai aku, janji ada rupa cream hehehehe. Lagipun aku gunakan bahan yg ada dlm peti ais je, malas nak melencong ke mana2 lagi pun hujan la.

... aku cuma ada butter, gula aising dan susu. Cukup la, rasanya tak jadi masalah kot...tak mungkin ada yg sakit perut lepas mkn...insyaAllah. Ok seperti biasa, lepas berceloteh maka kita akhiri dgn sesi tayang gambar la kan.

Campak je semua bahan kat dlm mangkuk...dan pukul sampai jadi cream ye puan-puan
Ok...ini rupa butter selepas bercampur dgn sugar aising
Ok...dah jd rupa cream
Kek yg dibekukan dah kembali pada bentuk asal tapi still over moist *_*
Tempek la kat semua bahagian
Inilah rupanya...mmg x senonoh
Kalau jual kat kedai rupa mcm ni sure x de org terliur nak beli kan...hahahaha


No comments: