.

Tuesday, March 19, 2013

Buat baik berpada-pada...yup ^_^

Buat sekian kalinya, aku tersentuh hati dgn sikap segelintir manusia yg memandang 'serong' dan negatif dgn niat baik org lain. Selalu fikir, kita buat baik sebab 'ada makna'. Kalau ditegaskan, depa kata kita sensitif, hati kapas, 'tacing' dan macam2 lagi.

Siapa tak terasa hati kalau keikhlasan kita dipertikaikan. Yup, aku tak pernah menafikan 'keikhlasan itu rahsia hati'. Tapi, perlukah mempertikaikan kebaikan org lain? Aku rasa tak perlu kot, sebab masing2 ada cara tersendiri. Kalau ye pun tak suka, diam. Jangan banyak bunyi, nanti berlambak dosa!

Hah, beginilah aku kalau dah sakit hati. Try tak nak emo kat sini, kalau boleh mahu cerita yang baik2 saja dan harapnya, janganlah ada sesiapa cuba mencabar kesabaran hati aku ni. Hehehe...begitulah ceritanya, kita sambung lagi ye.

No comments: