.

Saturday, March 23, 2013

Berjimba di Chow Kit...





Perghh, rasanya sudah berzaman tak mahu Pasar Chow Kit. So, hari ni gigihkan diri meronda sekitar pasar ni. Seronoknya, susah nak cerita (atau mungkin aku saja yang jenis seronok dapat masuk pasar basah macam ni? Tak kisahlah, bukan pergi tempat tak elok pun kan ^_^).

Sebenarnya, hari ni agendanya nak mencari barang2 baking. Selain cuci mata peralatan baking yg belum ada dlm simpanan, terutamanya cake stand, acuan kek, pewarna dan byk lagilah. Pendek kata, hari ni penuh dgn ketamakan hahaha.

Alhamdulillah, selepas 3 jam merayap dpt jugak barang2 yg dicari. Boleh dikatakan lengkap semua yg dihajati, sekali gus merabakkan poket wakakaka. Takpe la kan, janji puas hati. Kalau tak beli barang2 baking pun duit aku tetap habis, so baik beli sesuatu yg aku nampak daripada 'berhabis' tak meninggalkan 'tanda'!

Lega, itu perasaan aku apabila drive balik rumah. Apa taknya, dlm bonet penuh dgn ikan, ayam, sayur kampung (terutama nangka muda utk buat ulam...cedap ooo ^_^), telur segar, 2 biji pinggan cake comel & gambar (sempat la snap 2-3 keping suasana dlm pasar tu je). Huh...sgt best perasaan aku hari ni, kalau hari2 mcm ni alngkah seronoknya. Tak ada stress or migraine dgn perangai manusia yg pelik2.

No comments: