.

Tuesday, August 13, 2013

Apabila suami 'sakit mental'...


Rasanya tentu dah ramai yang tonton video di atas, ye sedang hangat diperkatakan. Dalam kemeriahan Syawal, kita disajikan dengan berita begini memang menyakitkan hati. ...awalnya aku elak tgk video ni (fobia/trauma), memang tak sanggup tengok (sbb aku sendiri ada 'sejarah' melihat realiti kejadian depan mata, apabila dah dewasa elak tgk sebab takut mempengaruhi cara fikir dan bertindak).

Atas pengalaman sedia ada, serius aku cukup takut anak-anak mangsa menghadapi keadaan sama (fobia/trauma). Kalau ikut emosi aku waktu tonton video ni, memang aku nak membunuh orang jek hehehe!

Bagi aku, 'pemangsa' tu ada masalah mental. Ye, sakit mental! Dia boleh marah-marah, tapi kalau dah sampai tahap pukul, sepak terajang isteri mcm binatang itu tandanya dia ada penyakit MENTAl yang kronik! Kena jumpa pakar jiwa sebelum terlambat!

Ya Allah, aku amat2 sakit hati, marah dan benci dengan perilaku lelaki ('pemangsa') dlm video ni. Sakit hati dengan sangat! Semoga Allah melindungi mangsa dan anak-anaknya. Dan kalau 'cerdik', harapnya mangsa buatlah sesuatu. Mujur juga aksi ganas / sadis ni dirakam...ada tindakan ke atasnya. Kalau tidak, entah macam mana agaknya.

No comments: