.

Tuesday, August 20, 2013

'Aku' dolu bukanlah yang sekarang (Part 1)...

"Bukan 'Aku' yang dolu..."
Mood mcm rojak sejak 2-3 minggu ni hanya kerana terlalu kawasan rumah sewa dulu. Lama dowh aku dok menyewa kat Taman Permata, Ulu Kelang ni. ..dekat 10 thn (3 rumah dlm tempoh tu) dan rumah yg last aku tumpang menyewa 6 thn.

Aku cukup suka kawasan perumahan ni, semua kemudahan tersedia dan semuanya dekat2 belaka terutama pasar raya dan bank. Dulu aku menyewa area situ sebab dkt dgn tempat kerja, jln kaki dah sampai…mmg jimat belanja. Lepas tu, apabila aku kena ulang-alik bekerja di Jakarta, Indonesia. Aku tetap tinggal di sini, tak rasa nk pindah mana2 pun.

Apabila pindah tempat, aku masih mahu dan selesa tinggal menyewa di situ. Jauh juga dgn tempat kerja dan aku sanggup pulak beli kereta semata2 x nk tinggalkan kawasan ni.

Sungguh di sini bersemi byk kenangan yg aku tak lupa sampai bila2. Kenangan yg sgt abadi, yg aku tak 'kan mampu lupa buat selamanya dan aku pasti akan terpahat kukuh di hati ini. Waktu di mana aku belajar menjadi gadis dewasa, yg perlu berdikari utk meneruskan hidup…susah senang tanggung sendiri.

Begitu juga waktu aku kenal kawan2 yg banyak ‘mengajar’ aku menjadi manusia dewasa dan matang, terutama ZA. Sungguh, aku sgt rindukan saat2 itu. Di mana kami sama2 mengejar masa dan meneruskan kehidupan dalam keadaan serba kurang (Alhamdulillah, skrg kehidupannya lebih baik…rezeki lebih melimpah dan aku harap semakin bahagia)…namun kami sgt gembira dan sgt teruja.

Tuhan, setiap kali aku teringat satu persatu peristiwa yg terjadi dlm hidup aku di sini, aku mata ini menitis. Berjurai setiap kali mengenangkan kesungguhan dan kebaikan ZA yg x pernah berkira penat lelahnya pada aku. Paling penting, dialah sahabat paling setia dan dekat yg selalu ada apabila aku perlukan ‘bahu’ utk menangis.

…sayangnya, kami tidak ditakdirkan utk terus bersama. Dia ‘menghilang’ seiring perubahan hidup aku. Dia ‘lari’ jauh, walaupun sebenarnya kami sgt ‘dekat’. Dia buat aku rasa mcm sgt2 tak berguna dan berdosa. Ye, aku harus rasa mcm tu. Aku memang tak patut pisahkan dia daripada hidup aku, tapi segalanya berlaku mcm mimpi dan aku terkedu.

Arghhh…realitikah semua ini? Apakah ini semua mimpi? Kejutkan aku, aku mahu seperti aku yang dulu. Memperkasa diri demi kelangsungan hidup, namun bahagia dlm erti kata paling luar biasa. Aku kini…bukan lagi aku yang dolu...dolu!!!

No comments: