.

Wednesday, August 28, 2013

Rentapan emosi...


Kata dia…

“Aku lihat, engkau meliuk lentuk…lemah
lalu menyembah bumi, rabak merata. Aduh kasihan sekali.
Aku kutip, aku peluk kejap-kejap biar hilang segala ketakutan.
Luka yang merabak aku rawat dengan kasih juga sayang, sangat sayang!

Dengan emosi terlalu sayang, aku pegang erat dan kemas.
Tidak sekali aku lepas pandang, apatah lagi tinggal tanpa pesan.
Waktu yang bergulir, mencambahkan jalinan kasih.
Lalu hati kita bersatu dalam diam, padat dan padu.

Kita berkejaran bersama, terbang bersama angin kasih nan suci.
Tika malam berlabuh, pandangan kita bertautan.
Menghantar rindu dendam tiada taranya.
Lena kita penuh angan semolek bulan dipagari bintang.

Kita…bergandingan menuju puncak kasih
Ironisnya, engkau direntap sekelip mata
Jiwaku goyah, semangatku gugur
Engkau dibawa terbang dan aku tersudut di sini…”

No comments: