.

Friday, September 13, 2013

Resipi 'Ayam Bakar Separuh Masak'...

Gambar hiasan aje, sumber Google
Lokasi: D'Mamak Corner
Masa: 11 malam
Siapa: Tiga orang teruna kebuluran berhajat nak makan macam-macam. Sambil tunggu makanan yang diorder budak-budak ni pun bersembang itu ini.

Mail: Keng...Kata lapar, kenapa order telur rebus masak separuh?

Keng: Itu makanan 'pembukaan', belum menu utama.

Semek Dol: Perghhh...betul-betul lapar nih.

Keng: Kalau ada ayam bakar 'kan best.

Semek Dol: Banyak je tempat jual ayam bakar, sini pun ada...ayam tandori.

Mail: Tandori tak power, kau pernah try 'Ayam Bakar Separuh Masak'?

Keng: Huish...tak pernah dengar tu. Kat mana kau try?

Mail: Ala senang je, buat sendiri pun boleh. Nak resipi?

Semek Dol: Eh boleh sangat, nanti boleh suruh Mak aku buat.

Mail: No problem, hah apa lagi taip kat iphone korang...aku sebut bahan dan cara buat.

Semek Dol dan Keng keluarkan iphone masing-masing. Dengan penuh teruja, mereka tunggu resipi daripada Mail. Manakala Mail dengan wajah ceria menyebut satu persatu bahan yang diperlukan untuk masak 'Ayam Bakar Separuh Masak'.

Resipi Ayam Bakar Separuh Masak:
Bahan:
Ayam Hidup
Unggun Api
Minyak Tanah
Lighter
Orang Ramai

Cara membuatnya:
1. Caranya ambik ayam hidup letak kat api, kemudian lepaskan laju-lagu.
2. Cuba try test, tengok korang pasti berjaya ikut resepi ini.

Semek Dol: Kau ni biar betul Mail, lain macam je. Kau kenakan kami eh?

Mail: Mana ada, tak caya nih tengok gambar ni (Mail terus menunjukkan gambar 'Ayam Bakar Separuh Masak' di dalam iphonenya kepada Semek Dol Dan Keng)

Inilah hasil 'resipi' Ayam Bakar Separuh Masak...

Keng: Zalim gila babi la derang ni, syaitan! Kat mana ni? Aku nak buat report!

Mail: Entah kat negara mana aku pun tak tau.. dah lama aku tak makan ayam gara-gara tengok gambar ni.

Semek Dol: Kau pun sama zalim, sekarang aku pulak yang tak selera nak makan ayam!!!

No comments: