.

Sunday, October 20, 2013

Ada 'rama-rama' dalam hatiku...

...engkau datang lagi
menerjah-nerjah kotak ingatanku
setiap ucap kata terniang-niang satu demi satu

...engkau
datang mengusik damainya rasa
buat aku terkejang kaku bisu
arghhh, kenapa tak engkau menjauh saja
biar aku sendiri membalut semua luka

...ya, aku harus akui
menghapus jejak engkau payah sekali
bikin aku mahu menjerit 
biar isi dunia tahu betapa sakitnya beban dalam dada 

...iya, aku tahu semua bukan salah engkau
mahunya engkau yang muluk-muluk saja
sayangnya kita masih ada buku takdir
yang menulis segala rahsia hidup
masih berhijab semuanya

...mahu aku juga seperti engkau, serba muluk
serba mulus
tetapi sayangnya, kehendak takdir yang tertulis di Luh Mahfuz tidak begitu catatannya
lalu bagaimana harus aku menyikapi kemahuan engkau itu???

...bertanya-tanya aku pada Yang Maha Mengetahui
bagaimana takdir aku sesudah ini
masih belum punya jawabannya
termanggu aku, di celah-celah kesakitan yang amat sangat

...iya benar, menghapus jejakmu itu payah sekali

No comments: