.

Wednesday, September 8, 2010

Kembali berblues...


...lepas hantar ma balik, aku melepak di rumah...memember serumah dh lama berangkut pulang ke kg memasing-terasa sunyi. Tetapi sesekali rasa sunyi tu melegakan fikiran, bebas n lapang. Layan tido pun seronok, sbb x ada bunyi-bunyian yg mengganggu lena.

Jam 4 pm, terjaga bila dgr bunyi org beri salam...huh, siapa pula yg dtg petang2 kat rumah bujang ni? Dgn malasnya, bangun dan mencari si empunya suara...oh rupanya anak teruna jiran...segar biji mata hahahahaha!

Anak teruna itu: Tido ke, ingat dh siap2 nk balik kg...
Aku: Hmmm...penat mengemas td, tido jap...
Anak teruna itu: Ni, mama kirim kuih utk awk, dia kata awk suka mkn kuih ni (sambil menyuakan sepinggan kuih bertutup tisu...)
Aku: oh, terima kasih.
Anak teruna itu: Awk x sihat ke, nampak pucat sgt?
Aku: Biasalah puasa + tido=pucat la...
Anak teruna itu: Bila balik kg?
Aku: Lepas tarawih kot...
Anak teruna itu: Oooo...sempat tak kita p minum2 jap lepas balik tarawih nanti?
Aku: Haaaa...
Anak teruna itu: Apa salahnya, kita x pernah sembang2...kecuali ari tu (masa tu dia hampir nk gesel Encik Omee aku depan rumahnya...)
Aku: X yah lah kot...byk lg sy x mengemas ni
Anak teruna itu: Awk mengemas nk balik kg ke, pindah?
Aku: Hey, perli bunyinya tu...
Anak teruna itu: Hmmm...x pe lah, tp lepas balik raya boleh ye (sambil terus jalan sebelum sempat aku nk membalas...sengal tol mamat skima nih!!!)

No comments: