.

Friday, January 21, 2011

...Chiang Mai part2

Sempat sambut new year kat Chiang Mai...hepi nu year 2011!!!

ssss...melancong ni pengalaman menarik bagi setiap orang, terutama bg aku 'lah...lagi pun aku mmg suka berjalan...sakan sgt kalau dpt p melancong mana2...nk pulak keje aku mmg kena 'merayap'. Korang ado???

...korang pernah p melancong mana2 tanpa orang yg dikenali di sana? Hmmm...What would you do? It's kinda a 'gamble thing' to do.. And hell yeah, i did.. *wink*

...kalau korang yakin boleh melancong secara 'gamble', its a fun thing to do. If you don't have any confidence, i strongly suggest you NOT to do it.. Sebarang kemungkinan boleh berlaku di negara orang kalau korang tak bersedia sepenuhnya terutama mental & duit...kekekeke!
Jumpa Joni...hehehehe...sempat lg..:)
...baru2 ni editor dgn baik hatinya antar aku p Chiang Mai Thailand (aku dh citer skit dlm entry b4). Secara peribadi, Thailand-Chiang Mai negara unik. Yang paling best utk kaum wanita, semestinya SHOPPING!! Yesza, banyak handbag 'berjenama' celup yg boleh korang rembat di sepanjang jalan sekitar bandar Chiang Mai neh... especially kat pasar2 tgh mlmnya!yg sakan happening. Lebih meriah daripada bazar2 kat KL...size pasar nya adalah dalam 3-4 kali ganda lebih besar...Perghhhh...sakan giler dowh!!!...lagi best bila boleh tawar menawar dengan peniaga di sana yg very smoothly. Jgn takut...derang ni boleh berkomunikasi dgn English. So, absolutely tiada masalah langsung utk korang...hehehehe!

Aku hantu aksesori...sakan la rembatnya;)
...x caya...try la...ha ada satu makcik jual aksesori kat tepi jalan pon boleh tahu cakap English.. ehehe.. Well, of course they use broken English but as long as korang boleh communicate with them without any misunderstanding, its very cool..kan!

...aku jugak ada lepaking kat satu shopping compleks kat namanya Airport Plaza... building besarnya mcm Sogo...eheheh.. It's a heaven to shop handbags! Extremely huge selection. Hmm banyak sgt handbags sampai aku rambang mata... tak tau nak nk pilih mn...tp tetap rembat 6 ketul handbag termasuk utk my sista n mummy.
Berangan time...kenkonon kat London hahahaha
 ...utk penginapan, korang boleh pilih hotel mengikut kemampuan korang.. Hotel 3 bintang pun  ok der cuz korang bukannya nak habis masa di hotel...sure korang anda keluar n ngabiskan masa berserta duit korang kan...kan...kan...!!!


Lastly, have fun!! ;-)

No comments: