.

Saturday, November 26, 2011

Relak sudey...Khairul Fahmi Che Mat...go...go...go...chiyok!!!

Gaya penjaga gawang yg sgt femes khenn
Bila kala M'sia dpt bawak balik 'ibu emas' Sea Games di Indonesia menerusi sepak bola, eh bukan2 bola sepak-gumbiranya hati ni Tuhan saja yg tahu. Apa tidaknya, team Harimau muda berjaya akhirnya merobek ego sepak bola Indonesia.


Serius, walaupun aku pernah bekerja kat negara depa ni (maksud aku Indon) dan dah terbiasa dgn bahasa serta serba sikit cara kehidupan org mereka, tp aku still x paham knp la depa ni busuk sgt bab2 yg membabitkan M'sia. Ada je benda x puas hati...sibuk dok tuduh kita ni 'maling' dan mcm2 lg la (...aku sure korang pun tau depa punya kelaku mcm mn khennn)


So, giler x gembira Harimau Muda menang kat sea games...daripada geng2 benteng pertahanan hingga penjaga gawang kita semuanya bersungguh2 mahu dptkan 'ibu emas' tu...sgt2 bangga'kan! Walaupun penjaga gawang riuh-rendah dgn mcm2 kontroversi yg membabitkan perempuan, aku x mo amik kesah (hah korang meroyanlah, dh tau dia kaki pempuan korang yg gatai nk kepit dia tu pasai pa...nk glamer la tu...bajet sgt korang khennn).


Tp, kalau KFCM (Fahmi) ni adik aku lah...mmg aku libas gak la kepala beliau...apa taknya, muda belia lg dok berkeliling dgn pempuan...kalau cun melecun mcm Erra Fazira, Neelofa or cute cam Lisa Surihani tu x pa gak la...sejuk gak hati nk baca gosip2 tu...ini muka masing2 suam2 kuku jek...letih sungguh dok baca citer2 ...'hati ini sudah dilukai'...bagai2 lah korang ni!!!

Walaupun dipalit pelbagai kontroversi membabitkan pempuan, tp aku bangga sebab Lu sgt fokus hokeyy ;-)
Hope lepas ni Lu x payah nk sibuk2 berkeliling dgn pempuan, sgt x de pekdah...baik Lu fokus kat bola jek...Lu sgt muda belia lg kot!
Lepas ni aku hope sesgt si KFCM ni cerdik n celik mata skit (walaupun hakikatnya ko sepet cam Mat Jepun khenn). Dgn prestasi yg ko pegang skrg, sgt le syg n bodoh kalau ko dok melayan 'kehidupan' karut-marut tuh. Ko kan femes, x yah la dok berkeliling dgn pempuan2 kurang cerdik n kurang kesedaran sivik cam tu...cari yg bijaksana skit...yg x kuasa dgn dunia glamer2 ni...(tgk cam Rita Rudaini, walaupun bersuamikan pemain bola sepak yg femes n hensem dia cool jek-x de nk berblog bagai hal2 dlm seluar laki dia khennn).

Team Harimau Malaya kebanggaan kita
Aku mmg minat giler hal2 bola sepak negara kita, hope sgt yg menjadi pejuang2 bola sepak negara ni pandai2 jaga maruah diri n hidup dgn bijak. Jgn lalai dgn kefemesan korang skrg, aku x kisah org kutuk maki korang pasal korang kalah kat atas padang...tp aku muak kalau org dok kutuk x ingat dunia pasal hal2 yg membabitkan salah laku korang dgn pempuan kurang cerdik...buat KFCM and the geng...go...go...go...demi M'sia...Chiyok!!!

1 comment:

agen sbobet said...

i thought this article is built to get our Nationalism