.

Saturday, January 7, 2012

Nu gajet...wuhuhuhu ;-)

Adik-beradik kembar x seiras si ipad & iphone4s ;-)
...Alhamdulillah, awal 2012 ni ada rezeki daripada Allah. Syukur walaupun x le besar mana tp aku sgt menghargainya. Kalau nk bandingkan kehidupan beberapa tahun sebelum ini, apa yg aku lalui skrg lebih baik-syukur Ya Allah atas limpahan kurniaanMu.

...ok, saja nk share mengenai keinginan nak ada phone baru. Aceli aku ni jenis 'setia', sepanjang ada phone ni baru 3 kali aku tukar phone. Pertukaran tu bukan le kerana ikut trend tp sebab masalah teknikal yg melanda penggunaan telefon jd terpaksa tukar.

...nk pulak kerja line aku ni, kalau x ada phone mmg masak le! So, aku dan phone, x de la byk sejarah pertukaran sgt. Itu kategori pengguna setia la khennn! Ok, tp thn ni aku angkat bendera putih awal2, sebabnya aku gatai nk berphonekan iphone 4. Aceli, dah lama teringin nk beli tp keadaan kewangan x mengizinkan. Lagipun, phone lama masih setia berjasa so pk2 x payah la ikut nafsu sgt.

...kendian iphone4s pun keluar. Tetiba hati gediks sgt nk memilikinya walaupun harganya ya ampun...*PENGSAN*...bangun dan *PENGSAN* lagi!!!

...mcm aku ckp awal td, sebagai pengguna setia aku mmg rasa sgt bersalah kalau bazirkan duit kerana nk ikut trend. Bila tgk kengkawan bertukar ganti phone, hati ni mmg x tahan. Tp sabar, hidup ni kena ukur baju dibadan sendiri. Kalau ukur baju kat badan org lain pastu ko nk pakai, x tau la apa rupanye khennn!

...tp dek krn ada Big Bro yg sudi nk tolong, so aku pun x mo jual mahal. Sesekali guna 'kabel' org apa salahnya khenn...lg pun bukan le x kuar duit langsung cuma x le sebanyak yg sepatutnya harus dikeluarkan. So kira ok la, x leh nk berkira sgt nanti langsung x merasa pakai iphone pulak.

...3/4 minggu jugak dok mencari, tp x de stock. Cuma hari ni, nasib ada baik sikit. Pg2 Big Bro dah call, katanya iphone4s ada stock, kaler hitam lg! Tgh2 mamai tu, aku bingkas bangun dgn senyum kambing x lengkang2. Alhamdulillah, rezeki. Thanks Big Bro...baik sungguh hati Lu tolong Gua, semoga dimurahkan rezeki...Amin113x.

...3jam kemudian, iphone4s dah pun selamat dlm genggamanku. Rasa mcm x percaya dah pakai phone mahal dgn harga yg mampu bayar lg, syukur Alhamdulillah. Pasni senang sikit nk snap gambar bodo utk penuhkan album FB dan blog neh ;-P!

...syukur...syukur...syukur...Alhamdulillah...Amin Ya Allah!!!

No comments: