.

Sunday, April 8, 2012

The making of...Serunding Ikan

...arghhh, stresslah!

...ye, aku tgh stress layan En. InDesign yg asyik buat perangai sejak dua menjak nih. Huru n hara rutin aku dikerjakannya. Hari ni, nyaris seharian dok melayan kerenahnya. Entah apa beliau nak, x tau la. Hope2 lepas install yg baru ni beliau berhentilah cari pasal dgn aku.

....sementara tunggu selesai install, masuk dapur jenguk apa dok ada dlm peti ais. Hmmm...serius x tau nak masak apa. Td, time p lawat kawasan kat care4 rambang mata sampai x tau nak beli apa. Sempat rembat ikan, cili kering, tembikai n jus buah jek (padahal punya la seksa cari parking).

...aceli aku cari daging segar sebab teringin nak makan serunding daging superduper pedas! Selalunya kalau beli yg dah siap, ada je halnya. X pedas tu mmg semestinya, tp yg paling sakit bin geram bila rasanya manis. Mmg potong stim betul! Dek kerana x dak daging, x jd la nk bikin serunding daging.

...pk punya pk, akhirnya dpt idea nk menderhaka resipi. Serunding daging kita tukar jd serunding ikan...apa mcm? Cun tak??? Belasah je la labu, janji bikin superduperhot! Biar birat mulut hahahahhaa!

...semua bahan dah tersedia, mcm biasa aku mmg suka menderhaka kat resipi n main belasah jek. Itu le perangai aku, sapa sanggup makan layan la...sapa yg x tu boleh le bikin sendiri or beli jek! Tarak hal punya!

....dah siap blend semua bahan, campak dlm kuali. Kasi garing n pecah minyak, lepas tu campak le isi ikan pulak. Senang kan! Mmg senang sebab si pemalas yg masak hahahhaa (ampun Ma, anak mu sorang ni mmg pemalas ya ampun hahahahaha).

...x yah ckp byk, la ni nasi putih versi lembik bangat (dah ala2 nk jadi nasi air aku kerjakan) dok ada semangkuk atas meja. Apa lagi, jom belasah dgn serunding ikan. Jemput mkn...;-)
Cantik je kalernya, ini kalau dpt daging segar sedap betul ;-(
Akhirnya serunding daging dah jd serunding ikan, x pa la janji pedas!
Pencuci mulut, kena belasah tembikai byk2 sebab BP tgh mencanak naiknya ;-(

No comments: