.

Monday, May 7, 2012

Baking again *winkS*...

....serius lama gila tak baking coklat kek. So, mlm ni 'terpaksa' rajinkan diri membakingnya sebab dapat order + nak bg sorg member FB merasa kek ni. Kebetulan, beliau akan turun KL dr Terengganu esok.

...7 bekas + 2 bekas extra utk member FB itu...hehehehe, sgt gigihkan. Nasib baik membaking hari Ahad, kalau tak mmg ke laut lah ;)

...mlm ni jugak ada extra order utk butter cake, 2 bijik jewk pun...tp x tau la napa 'hazab' sgt nk membuatnya. Sadisnya sebab terpaksa buat semula adunan, sebab lupa boh telur n gula. Wakakakaka...sgt sadiskan! Kali kedua pula, gula halus habis. So, nak tak nak terpaksa blend gula kasar. Tp cerdiknya, boleh terlupa ubah sukatan...kasihan, kek butter ku jd terlebih sweet (sgt sweet utk org yg mmg x suka sweet, cuz MBBF aku kata rasanya ok jewk).

...12.43 mlm selesai projek membaking. Berlemuih seluruh badan dengan tepung, lekit gula n telur. Belum lg part coklat kek. Kata MBBF, mcm rupa bibik 88 hari x mandi! Cit, apa dah...x kisah la janji order org dpt disiapkan. Walau untungnya x sebanyak mana, tp kepuasan dan kualiti dijamin terjaga hahahaha (apa da ayat aku nih, terbelit2 ...berbelit2).

...siap membaking, perut rancak berdangdut. Lupa, belum mkn mlm lg. Last mkn, pukul 3 pm. Jenguk2 peti ais, yg ada cuma soya kotak, bihun goreng (yg dah 2 hari punya) dan sebijik telur (lebihan membaking tadi). Hrmmmm...apa nk buat, hantam sajalah labu...janji ada kederat nk tarik selimut sedey!

...buat peng'order2 kekku, terima kasihlah kerana sentiasa sokong minat dan usaha aku sekali gus beri kepercayaan pd aku. Alhamdulillah, setakat ini belum ada yg masuk ward or cirit-birit gara2 mkn kek aku hahahaha...so, teruskan lah meng'order kekku ye dan doakan aku dapat segera buka cafe...sgt tak sabar nih ;)

....dah jom layan gambar, sbb aku dah tak larat nk mengetuk keyboard ni. Kat bawah ni rupa kek coklat hasil kerja tangan kerasku. Layannn...

Adunan kek coklat, suka buat kek ni sebab boleh pukul pakai tangan jewk ;)
Dalam bekas siap sedia utk kukus time ;)
Si hitam manisku sudah pun masak-Alhamdulillah, gebuS & moist seperti selalunya ;)
'Sos coklat' siap sedia utk disiram atas kek...jom mandi coklat ;)
Ini pulak adunan 'kedua' utk Butter Cake ;(
Siap sedia utk dibakar, tolong naik cantik2 ye ;)
Alhamdulillah, akhirnya selesai juga...bekas kedua Butter Cake-gebuS n moist tp sedikit sweet utk gua

No comments: