.

Sunday, May 6, 2012

Sedang apa...???


…bosan melanda lg. Aku masih bergolek2 malas di atas tilam biarpun di luar jendela matahari gigih mendaki kaki langit, mengusir gelap malam sedikit demi sedikit, mengisi langit dengan warna terang dan garang.

…arghhh malas sekali. Sekonyong-konyong, kejenuhan menguasai diri. Ya, cukup malas mahu menggagahkan diri meninggalkan ruang lena yg baru sepertiga waktu aku temani.

…asyik dan ralit sekali bermalas-malasan, tetapi dapur harus diberi nyawa kerna segala sudut perut sedang saling menggigit. Kasihan! 24 jam aku menderanya, gara2 marah dengan ‘si fulan’ yg sungguh biadap, angkuh dan galak menghina kegembiraanku.

…sedang apa ‘si fulan’ itu saat ini? Gembira atas kesakitan yg disedekahkan dan merencana menambah kesakitan itu lg? Arghhh…persetankan! Tak perlu peduli apa mahunya, dia bukan siapa2…bukan apa2…jgn pernah tergugat gara2 dia, Anis!

…marilah bersiram, wahai puteri malas! Mari memberi nyawa pada setiap isi ruang, biar ramai…biar gaduh! Biar seisi alam menyaksi ketenangan hatimu, biar mereka tahu ‘si fulan’ itu tidak mampu menjentikmu biar sezarah pun.

                                                                *PENGSAN*

….hey, apa yg aku carutkan? Sekadar sj, abaikan…sesekali, beginilah aku…sengaja gembira melayan jiwa yg rapuh. Tiada amarah, jgnlah bersedih…gembira bersama riang sesungguh jiwa

No comments: