.

Wednesday, April 10, 2013

Butter cake utk ibu mengandung *_*...

Time nak balik kerja tadi, member opis (Lili) ingatkan aku pasal tempahan Butter Cake dia yang belum dapat walaupun dah dua bulan. Hehehe...mcm mana aku boleh lupa, ya? Dek rasa bersalah dan malu, aku sengih2 depan dia. Kemudian, mata aku terpandang perutnya yang kian membusung. Alahai...semakin rasa bersalah dibuatnya.

Oh ya, hari ni aku ada member bersembang dalam kereta otw nak balik rumah. Ira, writer Anjung Seri duduk tak jauh dari rumah so sekali jalan kiranya la kan. Dalam hujan yang semakin menggila, aku drive kereta kecil penuh berhati-hati. Act, aku ni memang bermasalah sikit bila memandu waktu hujan...tambah waktu mlm, mcm org baru belajar drive jadinya.

Alhamdulillah, lepas 45 minit menempuh hujan dan jem, kami sampai ke destinasi dituju. Tiba-tiba Ira minta nak turun di lot kedai area rumah aku. Oh tak tahu pun ada kedai, so dengan penuh rasa terujanya aku drive ke sana.

Ya Allah, mmg aku tak tahu wujudnya deretan kedai kat situ. Kalau Ira tak ajak ke situ, sampai bila-bila pun tak tahu agaknya. Alang2 dah sampai kedai, aku ikut borong sekali. Teringat pesanan Lili pasal kek dia tu, jadi aku beli terus bahan kat situ. Ingat nak membaking esok...hope tak ada hal lain la esoknya tu.

Lepas hantar Ira, aku bergegas balik. Ingat nak basuh kain yang menimbun dalam bakul, jadi sampai rumah terus terkam apa yang patut dibuat dulu. Lepas basuh baju, rasa mcm masih bertenaga dan tak mengantuk lagi.

Masuk dapur, terus susun bahan2 nak buat kek utk Lili. Sementara tengah rajin ni, baik buat terus. Esok boleh rehat, layan drama Korea hehehe. Lepas 30 minit, siap adunan Butter Cake, masuk oven dan ke ruang tamu mengadap tv.

40 minit kemudian, semerbak bau kek. Wah, lapar rasanya. Cepat2 tukar mood nak melantak pada mood nak tidur, dah mlm mana boleh makan lagi 0_0!!

Kek naik cantik seperti biasa, baunya pun wangi. Tiba-tiba teringat bekas (kotak plastik cake) dah habis stock. Alamak...mcm mana ni??? Pikir punya pikir, akhirnya aku tibai saja bekas yang ada. Hope Lili tak kisah ^_^.

Ok lah, nak masuk tidur. Kepada yang belum nak tidur tu boleh layan gambar2 kat bawah ni ye.





No comments: