.

Saturday, June 22, 2013

Berjimba di Pasar Malam Melawati...

Perghhh, macam lama giler rasa tak jejak pasar malam kat Taman Melawati, Hulu Kelang. Biasa balik kerja dah malam, memang tak sempat nak singgah cuci mata kat sana. So, memandangkan hari ni cuti dan kepala kurang nak meragam sangat jadi aku ambil peluang ni untuk 'melawat kawasan'.

Tak banyak yang berubah, Pasar Malam Taman Melawati ni tetap macam biasa. Kurang sana, lebih sini. Itu hal biasa dan memandangkan aku datang 'melawat' agak awal, masih terang so puas la cuci mata.

Biasanya kalau meronda kat pasar malam ni, aku cukup suka ke lorong menjual barang-barang basah macam sayur, ikan, daging dan ayam. Selain itu, kuih-muih dan buah. Kalau bab kain baju ni, aku kurang sikit. Bukan sebab dijual di pasar malam, cuma bab harganya yang kurang nak masuk dek akal. Tak berbaloi! So, daripada sakit hati baik aku jangan start tengok or pegang-pegang.

Hari ni aku gatal tangan snap sana-sini, seronok dan cuak. Takut-takut si penjual marah sebab aku snap aktiviti mereka (eh salah ke? entah!) Lepas rembat 2 gelas besar air tebu, 1 bungkus laksa, apam balik dan 1 kilo rambutan, aku bergegas balik sebab suara azan dah kedengaran. Tak baik jalan-jalan waktu azan kan, hehehe. ok jom layan gambar ^_^


Laksa, bihun sup, keropok lekor...
Ayam Goreng Spicy-Uncle Bob
Ayam golek pun ada...
Kerjasama...
Pelbagai rasa dan bau...
Cita rasa Pantai Timur...
Kuali besar...
Gorengan...
Beli air tebu pun kena Q...

Sedap ni, segar...
Ingat nak beli satu letak kat rumah, hari-hari boleh minum air tebu kan...
Rambutan, 1 kg RM4
Kepak ayam bako...

Putu bambu...harumnya bau

No comments: