.

Thursday, June 20, 2013

Jus segar, badan sihat...

Pagi ni terlebih rajin sikit, lepas cuci kain dan mengemas rumah bergegas ke pasaraya. Dalam kepala dah plan nak beli pelbagai jenis buah segar untuk buat jus. Ni semangat daripada tengok gambar-gambar yang sangat mengujakan pasal jus buah segar di Internet.

Boleh je pesan di restoran, tetapi kalau nak lebih berkhasiat lebih baik buat sendiri'kan. Btw, aku beli strawberry, kiwi dan pisang montel. Selain itu, dua ikat bayam untuk dibuat sup sayur. Macam biasa, bakul beli-belah aku tetap 'meriah' dengan dua paket maggi segera, air 100+, cili padi, kicap lemak manis dan sos cili. Hmmm... cukup seronok dapat cuci mata dan makan angin di dalam pasaraya, kalau boleh semua benda nak sumbat masuk dalam bakul hehehe.

Puas 'berseronok' dalam pasaraya, terus balik dan sambung kerja menaip. Ye, walaupun cuti hujung minggu tetap perlu proses bahan untuk majalah. Lagipun, kesihatan kepala ni bukan boleh dijangka. Tak semena-mena boleh sakit dan melarat berhari-hari. Adoi, so sebelum sakit sana sini tengah sihat ni baik selesaikan mana-mana yang boleh.

Oklah, tak nak mengarut panjang-panjang. Uolls layan gambar jus buah yang aku buat dengan penuh kasih sayang dan perasaan teruja ni ye ^_^

Campur saja semuanya dan blender sampai hancur. Tak perlu letak gula.
Tumis bawang putih, masukkan air dan pecahkan telur, bubuh bayam. Siap dan sedap


No comments: