.

Monday, July 15, 2013

Kebiadapan 'blogger seks'...


Bermula Khamis lalu, pasangan blogger ni (malas nak sebut nama, jijik tahap dewa dengan perangai setan mereka nih. Lagipun Uolls sure dah tahu kan, sana sini keluar berita) telah memuat naik sekeping gambar mereka sedang menikmati bak kut teh ((sup tulang babi) dengan kepsyen (keterangan gambar)-Selamat Berbuka Puasa -dengan Bak kut Teh-wangi, enak dan menyelerakan' di laman Facebook mereka.

Tidak cukup dengan itu, mereka turut meletakkan logo halal pada gambar berkenaan.Sungguh BIADAP!!! Jelas sekali, tindakan itu menimbulkan kemarahan rakyat Malaysia kerana sikap mereka yang tidak peka pada sensitiviti masyarakat Islam dan diberi amaran Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM).

Selepas kekecohan itu, mereka memadamkan posting yang mendapat kecam hebat dan memuat naik gambar terbaharu mereka sedang menikmati ketupat, rendang dan karipap. Bagaimanapun akaun Facebook mereka telah dipadamkan.

Mereka juga ada membuat permohonan maaf menerusi video berdurasi 1:22 minit pada Ahad di laman sosial YouTube. Dalam rakaman video berbahasa Melayu itu, pasangan ini berkata mereka tidak berniat menghina, mempersenda atau memperlekehkan Islam mahupun mencetuskan perbalahan kaum.

Kebiadapan mereka itu sangat jelas pasangan blogger ini tiada kesedaran sivik. Kelakuan mereka sangat-sangat kurang ajar dan  melampaui batas.Apatah lagi Malaysia adalah negara Islam, perbuatan ini memang tidak sewajarnya berlaku.

Menurut sumber berita, sekiranya dikenakan tindakan, pasangan blogger ini boleh didakwa atas kesalahan memaparkan gambar dan kata-kata yang menjelikkan di bawah Seksyen 233 (1) Akta Komunikasi dan Multimedia (AKM) 1998. Jika sabit kesalahan pasangan terbabit boleh didenda sehingga RM50,000 atau setahun penjara atau kedua-duanya sekali.

Ingat, walaupun kita melaungkan semangat 1Malaysia mewakili semua bangsa, mereka tidak boleh memperkotak-katikkan Islam sedangkan masing-masing ada agama yang perlu dihormati.Ini bukan satu perkara lucu yang boleh dibuat main-main dan mereka tidak sepatutnya menghina umat Islam terutama ketika sedang berpuasa. Hish...makin melampau manusia skrg.

No comments: