.

Sunday, July 28, 2013

Rindu kita...

...biar mampirmu sepurnama cuma, pun memori kita sepenuh jiwa
suka duka membaluti rasa, kau benar bagai dijanji
luar biasa membuat aku enggan berpaling biar sebentar
mahu kudakap seeratnya kasihmu

...saat mereka menyindir, hey kenapa kau suka sendiri
lihat kita-kita ini, sakan meneguk suka riang bersama
aku...aku tetap denganmu memeluk erat biar padat tepu di sini
dalam hati paling dalam

...kita punya memori bersama
biar tiada seorang mengerti,  tak ku peduli itu
biar rasa itu  milik kita
biar basah dalam kenangan tiada kita pernah sengketa

...sedini mengenalmu, kita masih bersama izin-Nya
dakap aku erat-erat, jangan selangkah menjauh
basahi aku dengan kasihmu biar lunak hatiku
biar kasih cinta bercambah hingga akhir waktu

...waktu kian merangkak pergi
kau jua
sayu pilu membungkus rasa
wahai Ramadan, biar punya waktu buat mendakap rinduku

Syukur Ya Allah, masih punya waktu bersama RamadanMu


No comments: