.

Thursday, July 25, 2013

Wuhuuu...Hotnya 'Miss Red Velvet'...

Ini My Miss Red Velvet Cake with Creamcheese size mini ^_^
Alhamdulillah, Ramadan tahun ini memberi rezeki luar biasa kepada aku. Berbanding tahun sebelumnya, kali ini tempahan untuk 'Miss Red Velvet Cake with Creamcheese' sangat-sangat diluar jangkaan.

Apa tidaknya, permintaan untuk cake 'merah chenta' ini melebihi 40% daripada biasa. Kalau tahun lepas dan sebelumnya, aku tak cuak sangat memenuhi order-order untuk cake ini. Tetapi kali ini, aku jadi 'neves' semacam. Apa tidaknya, hampir setiap hari aku menerima order sekitar 3-5 bekas. Dihitung-hitung, sejak seminggu sebelum Ramadan lagi aku telah menerima tempahan hampir 173 biji (untuk size mini Miss Red Velvet Cake).

.Syukur dengan sangat, kerana limpahan rezeki daripadaNya. Benarlah rezeki itu pemberian Allah dgn penuh 'rahsia' & kenikmatan tiada taranya. Alhamdulillah, Miss Red Velvet with Creamcheese by Qalischa Homemade Recipes cukup hot sepanjang Ramadan ini. Bak kata seorang pelanggan tetap cake ini, "Sekali suap memang terkenang-kenang, kalau boleh hari-hari nak makan. Sahur pun mesti nak layan kek ni."

Terima kasihlah kepada semua pelanggan yang sudi memberi sokongan dan kata-kata semangat kepada aku. Uolls pun antara sumber kekuatan dan semangat untuk aku terus gigih mengasah kemahiran diri. Walaupun belajar sendiri, tanpa jemu...berkali-kali...malah sampai jari-jari hampir 'kerjung' menahan kepanasan oven, tapi Alhamdulillah sangat berbaloi. 

                                                   ***Syukur Ya Allah, dengan sangat***

No comments: