.

Wednesday, July 24, 2013

Tahniah Hattan dan Arianie...

Gambar: Berita Harian
Benarlah, jodoh dan pertemuan itu rahsia Allah. Ikatan yang dulunya terlerai dengan lafaz talak, hari ini terjalin semula. Siapa sangka, selepas bertahun-tahun berpisah, akhirnya pasangan ini kembali bersatu dengan ikatan perkahwinan dan tentunya insan paling gembira adalah Adam (anak pasangan ini).

Mengambil berkat kemuliaan dan keberkatan Ramadan, Mohd Shukri Sahabuddin, 49, (Datuk Hattan) akhirnya memiliki Arianie Abidin,42, (Datin Arianie) kembali (untuk rekod, pasangan itu pernah berkahwin pada 17 Disember 1996 sebelum bercerai talak satu secara rasmi pada 10 Mac 2005 di Mahkamah Rendah Syariah Petaling Jaya, Selangor. Hasil perkahwinan itu, mereka dikurniai anak lelaki Adam Eiman, 15 tahun.

Penyanyi dari Seri Menanti, Negeri Sembilan itu juga pernah berkahwinkali kedua dengan Noorfarashikin Othman pada 11 November 2011, tetapi berpisah dua bulan kemudian).

Arianie berkata, kesungguhan Hattan memikat hatinya sejak sembilan tahun lalu akhirnya menyentuh hatinya. "Bak kata pepatah, kalau sudah jodoh tidak akan ke mana-mana dan saya berharap ia akan berkekalan sehingga akhir hayat kami," katanya. Manakala Hattan pula berkata, dia bersyukur kerana doanya untuk bersatu dengan Arianie termakbul. "Kegembiraan yang saya rasai ketika ini sukar saya nak dijelaskan dengan kata-kata. Syukur, doa saya selama bertahun-tahun akhirnya termakbul."


Gambar: Mstaronline
Pasangan ini sah menjadi suami isteri dengan dua kali lafaz dalam majlis pernikahan serba sederhana yang dihadiri kira-kira 200 tetamu yang berlangsung di Hotel Marriot Putrajaya di sini, hari ini.

Buat Hattan dan Arianie, tahniah dan selamat melayari bahtera perkahwinan. Doa aku, semoga berkatan Ramadan ini melimpahi kehidupan kalian sekeluarga. Selamat pengantin baru ^_^

No comments: