.

Tuesday, October 8, 2013

Momen istimewa bersama Tea Twist-Lipton...

Aroma dan rasa teh yang menyegarkan
Aku antara peminum tegar teh (selain kopi). Sehari tanpa dua jenis minuman ini memang tak lengkap rasanya dan setiap hari, saya akan buat satu jug Teh O panas. Memanglah tak habis minum ‘kan, tapi ada sebab aku buat macam tu (biasalah orang malas hehehe).

Selebihnya aku simpan dalam peti sejuk, maka Teh O panas itu bertukar menjadi Teh O Ais (sejuk) hehehe. Perbuatan itu memang menjadi rutin, pendek kata dalam peti ais tak sah kalau tak ada Teh O. Itu momen aku bersama teh, Uolls?
Aku menikmati teh enak bersama kakak jurugambar, Jahariya Dominicus

Oh ya, kebetulan sangat hari ni aku dapat jemputan ke majlis pelancaran Tea Twist- Siri kulinari gaya hidup berasaskan teh yang pertama-menampilkan chef muda berbakat, Nik Michael Imran- dengan kerjasama Teh Lipton. Hmmm...apa yang menarik mengenai siri Tea Twist  bersama Chef Nik ini? Sangat menarik, sebab mendapat info dan resipi baru mengenai minuman kegemaran  aku ni. Ok, baca info di bawah ye *_*

Momen bersama Lipton
Episod setengah jam Tea Twist menampilkan Chef Nik yang mengetengahkan kreativiti dan inspirasinya dalam menyajikan cara penyediaan baru uncang teh LIPTON YELLOW LABEL dengan pelbagai minuman teh sesuai untuk sebarang detik dan acara sosial.

Siri enam bahagian ini ditayangkan kepada penonton AFC di seluruh Asia di 12 wilayah berbeza. Penonton di Malaysia boleh menonton Penerbitan Asal AFC ini di seluruh negara di Saluran 703 Astro.

Sepanjang program, penonton dipersembahkan dengan bakat kulinari Chef Nik serta menyaksikan kehidupannya yang penuh keseronokan, jauh dari dapur. Keluarga dan temannya turut menyertai sewaktu menghasilkan resipi minuman teh yang menarik dan makanan enak untuk dinikmati.

“Kami mahu menunjukkan bagaimana versatil dan menariknya teh. Kami begitu teruja bekerjasama dengan AFC dan chef Malaysia yang berbakat yang semakin mencipta nama, Nik Michael Imran. Lipton mahu membawakan sesuatu yang positif dan detik yang membangkitkan semangat kepada pengguna menerusi teh ini, sekali gus menceriakan hari setiap pengguna kami. Kami berharap pengguna akan mencuba resipi teh baru yang menyegarkan dalam Tea Twist," kata Pengerusi Unilever Malaysia dan Singapura, Rakesh Mohan.

Chef Nik berkongsi resipi air teh istimewa ciptaannya
Tujuh resipi istimewa
Tea Twist  bersempena permulaan kempen LIPTON – "A New Twist to Your LIPTON Moments” di Malaysia. Kempen ini memperkenalkan konsep baru dan menarik di dalam meniman teh dengan menyajikan cara penyediaan baru uncang teh dengan bahan mudah yang ada di sekeliling kita - menjadikan teh satu minuman panas dan sejuk yang menarik dan menyegarkan untuk apa-apa jua hari dan acara.

Ada tujuh resipi teh diperkenalkan sepanjang Tea Twist dan dalam setiap episod, Chef Nik memadankan minuman teh yang menarik dengan sajian utama atau hidangan pencuci mulut. Selain dua resipi memasak menggunakan teh yang memberi pandangan baru pada teh dalam dunia masakan.

Tujuh minuman teh yang dikongsikan Chef Nik adalah Paradise Sunrise, Teh Ais Sparkle, Teh Serai Madu (panas dan sejuk), Mo-Tea-To, Lovely Berries dan Teh Latte Halia Earl Grey.

Chef Nik dengan idea segar untuk penonton Asian Food Channel (AFC)
“Teh adalah sejenis minuman yang sangat sesuai dan fleksibel. Memang mengagumkan bagaimana teh mampu diadun sempurna dengan pelbagai perasa dan rempah hebat terutama rempah-ratus dan herba yang biasa digunakan masyarakat Asia. Setiap rempah, herba dan buah-buahan mencetuskan satu pengalaman berbeza. Saya juga seronok melakukan pelbagai percubaan bersama pasukan Lipton dan saya harap penonton mendapat ilham untuk menceriakan hari mereka dengan cara baru menikmati teh," kata Chef Nik ketika ditemui dalam majlis ini.

Lipton turut mengadakan aktiviti pensampelan di pasar raya besar dan pasar raya terpilih untuk membawakan pengalaman teh yang baru ini. Pelbagai aktiviti menarik yang lain juga dirancang sempena kempen init tidak lama lagi.

Saksikan tayangan Tea Twist eksklusif di Asian Food Channel, Jumaat 18 Oktober pada jam 9.30 malam di channel 703 Astro. Pengguna juga boleh mendapatkan resipi di facebook Lipton di www.facebook.com/LIPTON atau di www.asianfoodchannel.com/teatwist.


No comments: