.

Thursday, July 11, 2013

Glam + ilmu...mereka 'luar biasa'

Aku kena berterima kasih dengan kecanggihan teknologi masa kini termasuk perkembangan dunia gajet yang memudahkan aku mendapat ilmu melalui 'klick' saja. Kesibukan kerja, kadangkala buat aku tiada masa nak membaca buku-buku ilmiah (kalau baca adakala tak fokus...selalu ke laut...tido la tu).

Sekarang dengan adanya bantuan Youtube, aku boleh akses maklumat dan bahan bermanfaat. Lebih mudah, jimat masa dan paling penting ada keinginan mahu menambah ilmu yang tak berapa nak ada dalam diri.

Aku juga berterima kasih kepada 'rakan2' yang baik hati upload video-video ilmu dan tentunya sangat bermanfaat (kalau kita nak cari manfaatnya). Misalnya, video-video ceramah agama dan motivasi daripada pendakwah juga penceramah tersohor negara. Ralit benar mendengar, hingga adakala lupa urusan lain seperti makan dan nak berjimba tanpa faedah ^_^

Biasanya, ketika berdating dengan Mr. Youtube aku akan 'sangkut' dengan ceramah-ceramah hebat daripada mereka ini (nanti lah kalau ada masa aku listkan gambar, sekadar beberapa nama mewakili apa yang aku suka).

Hasil tontonan percuma ini banyak yang aku dapat belajar, memperkemaskan apa yang longgar, mengisi apa yang kurang, tahu apa yang tidak tahu, mengelak apa yang tidak benar atas nama BELAJAR. Justeru, terima kasih buat semua yang terbabit dalam memberi manfaat kepada kehidupan orang lain. Dakwah dan motivasi mereka ini lebih berharga daripada wang ringgit. Insya-Allah.
Lupakan kisah silamnya...kutip ilmu yang nak diberi Akhil Hayy ni dengan lapang dada.
Cara dia berceramah memang tersendiri, berlagu dalam kata-kata yang membakar semangat ke arah perubahan lebih baik. Terima kasih Ustaz Haslin.
Senyuman manisnya, semanis bicara yang serba tertib. Prof Muhaya, makin lama bertambah seronok mengikutinya.
Fenomena luar biasa, orang kata 'bahasanya' kasar tapi bagi aku, UAI sangat terbuka. Haram tetap haram, dia tak takut berkata benar.
Muda, tapi mewah ilmu agama. Alhamdulillah Ustaz Don, pelapis pendakwah yang semakin disegani ramai.

No comments: