.

Sunday, November 2, 2014

Tiara J yang humble...

SAJA nak cerita sikit pasal selebriti 'bergetah' ni. Kebetulan jumpa beliau Jumaat lepas, time sidang akhbar penangguhan Konsert PLG Reunion yang sepatutnya dipentaskan pada 27 November hingga 1 Disember 2014, dianjak ke tarikh baharu iaitu 20-24 Mac 2015.

Sepanjang pembabitan aku dalam dunia penulisan dan kewartawanan, Puan Sri Tiara Jacquelina atau lebih mesra dengan sapaan Tiara memang humble orangnya. Mudah memberi kerjasama dan tak lokek senyum. Paling berkesan di hati, beliau kalau buat sesuatu tak ada istilah 'ala kadar'. Semuanya dilakukan sebaik mungkin demi kepuasan sendiri dan semua orang.

Jumaat lepas, walaupun keadaan kesihatan peti suaranya tak baik tetapi dia tetap gigih nak bercakap dan memberi maklumat pasal penangguhan konsert PGL. Beliau juga masih ada masa 'berkeliling' menyapa rakan media dari meja ke meja, sambil senyum ramah menunjukkan smart phonenya yang tertera gambar (di bawah) dan kuntuman senyum manis - mesra.

Act, aku suka Tiara ni sejak zaman beliau bercouple dengan arwah Hani Mohsin. Bagi aku (waktu itu), mereka pasangan yang sangat serasi. Walaupun mereka sudah berpisah, aku tetap minat mereka berdua (dan walaupun sekarang Hani dah tiada).

Hasil kerja seni Tiara, jarang aku miss. Termasuk yang terbaharu, pementasan teater P. Ramlee The Musical. Bagi aku, Tiara antara wanita berdarah seni yang sentiasa bekerjasa keras untuk menghasilkan hasil seni yang bermutu. Beliau sentiasa mahu memberi yang terbaik, walaupun mengundang risiko besar kepada diri sendiri.

Misalnya dalam keadaan peti suaranya sedang kritikal ketika ini dan dalam proses rawatan pakar, Tiara tetap meneruskan latihan seperti biasa. 'Hilang' suara bukan alasan baginya untuk mengalah pada usaha yang diperjuangkan, sebaliknya dia tak betah diam. Pelbagai cara alternatif dicuba semata-mata nak recover secepat mungkin. Aduhai Tiara, kamu memang wanita awesome!

Beliau juga antara wanita yang 'menyumbang' semangat dan kekuatan untuk aku berusaha menghasilkan karya seni sendiri. One day...yes...one day...aku tengah gigih usaha ni. Uolls doakan, ye.

Get weel soon Tiara J, I dah tak sabar nak nonton PGL Reunion tahun depan.
Banyak yang aku nak bebelkan pasal wanita istimewa seorang ni, tetapi aku ada kerja lain nak kena buat dulu. InsyaAllah, one day (iya...iya...one day lagi...ekekeke!) aku sambung eh.










No comments: